Leeuwarden, deel 4   7 comments

Op het dak van het Fries Museum, wat uit diverse gebouwen bestaat, staan een bok aan de ene kant van de straat en aan de andere kant allemaal raven.
Verder aandacht voor twee kerken die we helaas niet van binnen konden bezichtigen.
Allemaal wapenschilden aan de muur van een flatgebouw, de betekenis daarvan is me niet bekend. UPDATE: zie reactie Hendrika
Ook van het poortje met gebeeldhouwde boog en stijlen kon ik niets vinden.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

7 responses to “Leeuwarden, deel 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Och wat een leuke serie. Om te beginnen dat stelletje kraaien, maar daarna vooral al die mooie details die je geschoten hebt.
    Die wapens zijn prachtig op een rij. Allerlei gemeenten in de buurt neem ik aan?
    Prachtige serie Ank!!
    Groetjes

  2. Erg mooie details en plekjes daar in Leeuwarden, je hebt je daar weer helemaal uit kunnen leven met de camera, prachtig om te zien.

  3. Je hebt je ogen goede de kost geven Ank, er zitten fraaie detail opnamen bij hoor.

  4. Weerom een prachtige serie! Je hebt me aardig bezig weten te houden Ank, maar t poortje?
    Ik weet het ook niet. Is het niet een andere uitgang van de stadhouderlijke rijschool? (De zuilen lijken er er wat op.)
    Gr Jan W

  5. Op het flatgebouw zie je 32 kwartierwapens uit het voormalig Amelandshuis (http://www.stinseninfriesland.nl/AmelandsHuis.htm). Op deze site staan een aantal foto’s, als je in de bovenste rij de rechter aanklikt, zie je de kerktoren zonder spits. Deze spits is eraf gewaaid tijdens de januaristorm in 1976. Dat kan ik me nog wel herinneren, want ik had dienst op de röntgenafdeling in het ziekenhuis. Naar het poortje heb ik ook gezocht. Ik kom het tegen als een gemeentelijk monument, voormalige poort van een stadsweeshuis, maar als ik daar op zoek, kom ik bij een heel ander gebouw uit. Het blijft voor mij een onbekende poort, maar wel een bijzondere!

  6. ik meot zeggen dat je echt oog hebt voor de mooie details die ik in alle foto’s tegenkom.
    Je laat werkelijkk de meest mooie dingen zien en dit vind ik dan ook bijzonder mooi.

    Groetjes, Helma

  7. Leuk, dat we door de reacties van Hendrika nog meer te weten komen over de stad Leeuwarden🙂

Geef een reactie

