Leeuwarden, deel 5   4 comments

Aangezien ik nog heel veel foto’s heb om te laten zien, vandaag een extra lang blog over Leeuwarden, het voorlaatste uit deze serie.
We beginnen bij het Boshuisengasthuis en het Stadsweeshuys.
Het meest opvallend vond ik hier de gevelsteen met de luizenkam er op.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Aangekomen bij het Anthonij Gasthuis kijken we onze ogen uit.
Prachtige villa’s gelegen aan een bijzondere tuin.
Het blijken allemaal seniorenwoningen.
Ook de panden in de straten er omheen horen allemaal bij dit complex, dat is te zien aan de gevelstenen met bel erin.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Dan zijn we aangekomen bij het Princessenhof.
Dat is, net als de stadhouderlijke stallen, in gebruik al keramiekmuseum.
We hadden geen tijd om naar binnen te gaan, dus alleen maar foto’s van de buitenkant.
Ook hier weer diverse panden die bij elkaar één museum vormen.

*

*

*

*

*

*

*

Vlakbij staat de Oldehove, de scheve toren van Leeuwarden.
Het is lastig om op de foto te laten zien hoe scheef hij is.
Er stonden allemaal plastic containers in felle kleuren op het plein maar die heb ik weggekloond.

*

*

*

*

*

*

Aan het eind van de middag nog even een kijkje in de Prinsentuin.
Ook daar weer verschillende panden als museum ingericht.

*

*

*

*

*

*

Nog een paar laatste indrukken van de stad, voordat het te donker wordt.
Allemaal stadswapens op de hoek van dit gebouw.
En tot slot een collage van allerlei moois.

*

*

*

*

WORDT VERVOLGD

***

4 responses to “Leeuwarden, deel 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heb jij op dit soort uitjes ook een brandblussertje bij je, Ank? Het lijkt me dat je camera en batterijen gloeiend heet worden….
    Ik zie ook nu weer poortjes, die ik ook zag toen ik op zoek was naar dat bijzondere poortje het blog hiervoor.
    Je hebt weer een prachtige serie details staan. Een gouden netenkam……die hadden wij vroeger niet…..
    Gr Jan W

  2. Een hele mooie serie foto’s van “Ljouwert” Ank, het is een wonder dat de Oldehove nog steeds niet is omgevallen.

  3. Wat heet lang of veel foto’s als je zoveel prachtige dingen wil laten zien.
    Ik heb er in ieder geval heel erg van genoeten want ik zie echt de mooiste details en objecten langskomen.
    Zo leer ik Leeuwarden ook een beetje kennen 🙂

    Groetjes, Helma

  4. Geweldig zeg.. Wat een serie.
    Ik heb ook even meegekeken.
    Ik kwam hier vroeger veel met mijn nichtje van hempense dike..is er nu niet Meer.
    Ik ga ook weer een keertje alles….bekijken.
    Via Marijke kwam ik op je site .
    Super mooie foto’s.

Geef een reactie

