Tijgers   8 comments

Het was maandag 26 januari en het regende de hele dag maar Ria en ik hadden nog treinkaartjes die gebruikt moesten worden want de datum verliep en we hadden beiden volle agenda’s dus geen mogelijkheid tot verschuiven. Het werd dierentuin Amersfoort want in een dierentuin kun je ook altijd binnen fotograferen en bovendien waren er drie tijgers geboren die inmiddels een half jaar oud zijn, hoe leuk is dat?! Wel dat gingen we dus bekijken maar bij het binnenkomen van het park werd ons al gauw duidelijk dat dat lastig zou worden. Veel verblijven hebben nl. glazen wanden, zo ook die van de tijgers en die wanden waren naast nat van de regen ook nog eens volkomen beslagen waardoor je bijna niets kon zien. Wat een teleurstelling! Van vorige bezoeken wist ik dat er blowers o.i.d. bij een aantal ruiten waren maar die dag stonden ze óf niet aan óf ze deden hun werk niet. Inmiddels hebben we ons beklag er over gedaan en heeft de dierentuin ons 50% entreekorting aangeboden bij een volgend bezoek, dus we hebben het er verder niet meer over.

De foto’s van de drie zonen van tijgerin Angara en vader Ilja zijn dan ook niet geworden wat ik had gehoopt. Op de eerste foto’s kun je goed zien waar we mee te kampen hadden. Twee van de drie welpen waren erg actief en nieuwsgierig, onze paraplu’s vonden ze zeer interessant. Sergei, Fedor en Nicolai haalden allerlei capriolen uit maar die foto’s kwamen wat mij betreft allemaal niet door de ballotage omdat er veel wazige plekken op zitten. Op een gegeven moment zag ik er twee samen stoeien op het platform en dat kon ik net vanaf de zijkant door het gaas fotograferen. Het was erg lastig want je kon niet dicht bij het gaas komen dus er doorheen fotograferen was bijna niet mogelijk. Daar heb ik ook de laatste foto gemaakt waar ik heel blij mee ben, oogcontact! Ik had het regelmatig maar hier heb ik het ook kunnen vastleggen onder zeer lastige omstandigheden.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted februari 10, 2015 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , , ,

8 responses to “Tijgers

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige foto’s heb je gemaakt hoor Ank, opname 10 is SUPER!

  2. Je hebt het stoeien van de welpen toch mooi vastgelegd, Ank!
    En ja…die laatste foto is helemaal super 🙂 Je zou hem zo in je armen willen sluiten, hè?
    We gaan ze nogmaals bezoeken op een mooie en vooral droge dag….:)
    Groetjessss..Ria.

  3. Prachtige serie, zelf met beslagen ramen! De afsluiter maakt -toch ook voor jou, neem ik aan- heel veel goed!!
    Gr Jan W

  4. Leuke serie waarbij ik de laatste helft het mooiste vind. Jammer van de slechte omstandigheden (vieze/ natte ramen) bij de eerste foto’s. Maar de natuurbeleving was er en dat is ook belangrijk. Er zitten een paar heel mooie close ups tussen, mooi met glansjes in de ogen.
    De laatste paar van de spelende welpjes vind ik ook heel leuk.
    groetjes Ghtia

  5. ondanks het trieste weer en de beslagen en nat geregende ruiten toch een prachtige serie

  6. Wat een prachtige serie en zeker gezien de omstandigheden. Geweldig dat oogcontact maar ook de stoeiende tijgertjes en de druppels op diverse plaatjes, erg mooi !
    groetjes, Truus

  7. 50% korting bioj een voglend bezoek maar daar ahd je nu natuurlijk niets aan.
    Toch zijn je foto’s zijn deze tijgers echt heel mooi hoor Ank.
    Er zitten werkelijk hele sfeervolle plaatjes tussen! ik zou er in ider geval heel tevreden mee zijn!

    Groetjes, Helma

  8. Hai Ank,

    Wat een pech dat je zulk weer hebt en dan dit soort momenten krijg voorgeschoteld. Want spelende tijgers op zo’n mooie plek, zal je niet snel nog eens te zien krijgen. Maar ja, dat is nou eenmaal de ellende van onze hobby. Ondanks de slechte omstandigheden heb je er een behoorlijk mooi resultaat uit gesleept. Complimenten daarvoor.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

