Appingedam, deel 1   8 comments

Het was 21 januari, een prachtige maar ijskoude dag, toen ik met Gerda naar Appingedam toog. We kenden het niet maar werden bijzonder aangenaam verrast want wat een mooi stadje is dat. Appingedam is bekend van zijn hangende keukens boven het Damsterdiep en daar begin ik dan ook maar mee. Op het bord van de ANWB staat overigens een fout, men heeft het over de Vrouwenburg maar dat moet brug zijn! de laatste foto’s zijn van de Joodse begraafplaats, heel erg vervallen en verwaarloosd en totaal omheind en afgesloten.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

8 responses to “Appingedam, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Appingedam is best wel fotogeniek zo te zien, maar dat kan natuurlijk ook aan de fotograaf liggen. Foto 4 vind ik heel mooie en knap gedaan hoor. Zulke oude begraafplaatsen hebben toch wel iets.

  2. Ha, die deur past wel in mijn ‘mooie deuren’ verzameling. En volgens mij is het de Joodse begraafplaats ivp het😉 Prachtige foto’s van de begraafplaats.

  3. Mooi die eerste foto, prachtige compositie
    Geweldig mooi serie, overzicht en detail foto’s, mooi gezicht ook die hangende keukens.

  4. Eerst even gekeken waar Appingedam nu precies ligt en dat plaatsje kunnen we dus mooi in de zomer eens bezoeken dankzij jouw serie :-0
    Geweldig wat een stad/plaats.
    We moeten dit echt op een `to-do` lijst zetten ;-0

  5. Ank mijn complimenten voor deze prachtige fotoserie.
    Schitterend vastgelegd!
    Gr.

  6. Mooi hergebruik van de pakhuizen. Ik denk dat toch meer van dit soort keukens zijn óf ik moet eerder foto’s van Appingedam gezien hebben.
    De foto’s van de groene poort en de stenen op de Joodse begraafplaats vind ik heel mooi.
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

  7. Ik ben er nog nooit geweest maar zo zie ik er wel wat van. Leek me heel gek om te weten dat je met je keuken boven het water hangt hihi….
    Hele mooie serie heb je daarvan gemaakt. Ook zag ik prachtige gevelstenen voorbijkomen met gezichten. De joodse begraafplaats ken ik niet anders. Ik bedoel hiermee dat wij hier ook zo’n begraafplaats hebben en die ziet er nog erger uit dan de foto’s in jou blog van zo’n begraafplaats.

    Groetjes, Helma

  8. Leuk die hangende keukens. Daar is het wel bekend om.
    Maar er is allerlei moois te zien.
    Je hebt mooie foto’s van de Joodse begraafplaats gemaakt.
    Net als Marjolein heb ik ook even gekeken waar Appingedam ligt.
    Als je in het noorden van Nederland vakantie viert is het interessant om te gaan kijken.
    Groetjes

Geef een reactie

