IJsberentweeling   13 comments

In Ouwehands Dierenpark in Rhenen zijn in november 2 ijsbeertjes geboren en afgelopen woensdag zijn Ria en ik op kraamvisite geweest.
We hebben ons kostelijk vermaakt met deze zeer levendige tweeling die overgebleven is van een drieling.
Opvallend was het geduld van moeder ijsbeer en zo mooi om te zien de tederheid waarmee ze haar jongen behandelde.
Keer op keer kwamen we terug bij het ijsberenverblijf en daar heb ik dan ook de meeste foto’s van gemaakt.
Dit lange blog is geheel aan de ijsbeertjes gewijd.
De rest van de dierentuin komt later aan bod.
Er zit op sommige foto’s een blauwige zweem maar dat komt doordat er verschillende kleuren glas in de afscheiding zat.
De zwemfoto’s zijn op zeer grote afstand gemaakt en flink gecropt en de laatste twee foto’s lagen ze pal onder ons.
Kijk vooral ook naar de filmpjes die ik aan het eind van de fotoreeks link, ze zijn kort maar erg leuk!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

En hier kun je de korte filmpjes zien die ik van de ijsbeertjes heb gemaakt:

***

Posted maart 6, 2015 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , , , ,

13 responses to “IJsberentweeling

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aah geweldig, heel mooi en lief al deze prachtige plaatjes ! Heel mooi in beeld gebracht.
    Gr. Truus

  2. Geweldig serie en prachtige foto’s van deze tweeling Ank, heel mooi vast gelegd en heel veel foto’s

  3. Een prachtige en vertederende serie foto’s Ank, hier wordt je blij van?

  4. Mooie serie van mijn lievelings dieren.

  5. Mooie serie van prachtige dieren. Heel mooie platen!!

  6. Ach wat schattig om te zien Ank.
    Mooi!!!

  7. Wat leuk dat je er geweest bent en logisch om er dan gelijk een hoop foto’s van te maken. Even flink van profiteren nu het kon natuurlijk!🙂

  8. Schitterend gewoon en niks te lang hoor. Dit is juist ontzetend leuk om te zien🙂
    Ik wist trouwens niet dat het eerst een drieling was geweest! Ik zag deze beertjes wel op de tv toen ze voor het eerst naar buiten mochten. Zo schattig en je serie is om te van te snoepen Ank.

    Groetjes, Helma

  9. Ank wat schitterende foto’s en zo aandoenlijk bijna menselijke tafereeltjes🙂
    Super Cool !

  10. Ze waren inderdaad heel levendig! De moeder krijgt er nog heel wat mee te stellen, wanneer ze wat groter zijn.
    Je foto’s zijn prachtig en dat zullen je filmpjes waarschijnlijk ook zijn….ik kan ze alleen niet zien😦

  11. Wat een mooie, lieve serie. Ik heb nog geen jonge ijsbeertjes gezien dit jaar, maar weet van de vorige keren wel,
    dat ik ook verbaasd was over het kalme, beheerste optreden van moeder Ijsbeer. De laatste foto is mijn favoriet!
    (Ik weet niet hoe druk het was toen jij geweest bent, maar vandaag -zondag- stond alles rond Rhenen vast hoorde ik op de radio.)
    Gr Jan W

  12. Echt een fantastische serie foto’s. Ook de filmpjes zijn zeer de moeite waard. Jammer dat het zo ver weg is, want dit zijn toch wel unieke momenten. Prachtig vastgelegd Ank!

    Groetjes,
    René

  13. Ik kan de filmpjes nu wél zien, ja.
    Wat ontzettend leuk!!!!!!!!!!!!!!

Geef een reactie

