Mantelbavianen   13 comments

Voor de broodnodige variatie vandaag een serie foto’s die ik van de Mantelbavianen in Amersfoort heb gemaakt.
De dieren zitten in een nagebouwde oude stad met Egyptische elementen en ook daar heb je glazen ramen waardoor ze af en toe heel dicht bij komen.
Ze verzamelen nootjes in hun wangzakken want soms een bijzonder vreemd gezicht oplevert.
Bij deze dieren gebeurt er altijd wat, er zit voortdurend beweging in de groep.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

13 responses to “Mantelbavianen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Veel menselijke trekjes😉, prachtige serie.

  2. Das sterk…wat Hannie zegt… zit ik net te denken. mooie foto’s van die Bavianen.🙂

  3. Mooie foto`s van de steeds wisselende houdingen van de bavianen.
    Foto 1 is echt lekker lui en die tong uitstekende aap is geweldig net !

  4. Leuk die baviaan die zijn tong uitsteekt!
    Was mijn gedachte ook al wat Hannie en Leo zeggen: de menselijke trekjes in die koppies.
    Fraaie serie. Groetjes.

  5. Schitterende opnamen Ank, die met het tongetje eruit is voor mij de absolute topper hoor!

  6. Een serie waar ik met plezier naar zit te kijken !

    Gr. Frans

  7. Je serie is prachtig, Ank, maar jij bent dan ook een kei in portretteren.
    Ik heb niet zoveel met deze apensoort, misschien te veel herkenning?
    ‘k Wens je een fijn weekend. Gr Jan W

  8. glas was goed schoon, je ziet er niet s van Ank
    leuk onderwerp en hier blijf je foto’s van maken, prachtige om naar te kijken, zeker als er ook nog eenbeetje bedrijvigheid heerst
    heel mooi vast gelegd, geweldig leuke serie van deze apen

  9. Hoi Ank,
    Wat een fantastische foto’s!! Geweldig altijd om deze bavianen zo te zien.
    Je hebt ze werkelijk schitterend in beeld gezet. Prachtig!!

    Groetjes, Marco

  10. Hai Ank,

    Je zou niet zeggen dat de foto’s vanachter glas gemaakt zijn. Kon ik het bij de tijgers nog op een paar foto’s zie, nu dus helemaal niet.
    De 3de en de laatste foto zijn voor mij de allermooiste uit de gehele serie. Goed dat je bij de laatste allebei de koppen behoorlijk scherp in beeld hebt.
    Bij de 3de foto is de interactie heel fijn. Dat maakt het een mooi portret.

    Groetjes,
    René

  11. Mooie serie van de bavianen, ik wist niet dat ze wangzakken hadden, wat inderdaad een heel vreemd gezicht is haha. En wat kunnen ze lelijk kijken he🙂

  12. Hoi Ank,
    wat weer een geweldige mooie serie van deze bavianan.
    Er zitten supermooie portretjes tussen en wat had je er mooi licht bij!
    De 3e foto vind ik echt een topstuk! Niet te zien ook dat je achter glas hebt gefootgrafeerd.

    Groetjes, Helma

  13. Je hebt de verschillende gezichtsuitdrukkingen weer prachtig vastgelegd, Ank.
    Die kleintjes vond ik ook ontzettend leuk, ze waren zo vlug als water.

Geef een reactie

