Afscheid van Dasha   10 comments

Gisteren heb ik mijn lieve hangoor Dasha in moeten laten slapen. Tien jaar geleden kwam ik in opvang Bunnybin om een vriendinnetje te zoeken voor mijn konijn Beauty. Al snel werd mij Dasha in de armen gedrukt met de vraag of zij niet wat voor mij (en Beauty) was. Dasha was gevonden in het bos waar zij gedumpt was. Ze had bijtwonden overal en gaten in de oren en ze zat onder de vlooien. Met Beauty klikte het wel en dus heb ik haar meegenomen. De echte koppeling tussen de beide konijnen heeft nog wel een paar weken in beslag genomen want zo gemakkelijk ging het nu ook weer niet maar uiteindelijk waren ze onafscheidelijk. Ze was een echte sloper en heel intelligent. Lette altijd goed op wat ik deed om vervolgens als ik weg liep te kijken of ze het ongedaan kon maken.  Beauty overleed een paar jaar geleden en Dasha bleef alleen over. Omdat ik inmiddels een ander rammetje had die ook binnen woonde probeerde ik hen te koppelen maar dat is mislukt dus bleven ze apart van elkaar maar wel beiden in de woonkamer. Allebei heel tevreden met deze situatie. Zoals Dasha ligt te slapen op de laatste foto, die vorige week is genomen, zo tevreden is ze eigenlijk altijd geweest. Maar een paar dagen geleden kreeg ze het benauwd en kon ze niet eens meer zo liggen. Haar longen waren op en gisteren heb ik dus samen met de dierenarts besloten dat het genoeg was. Ze is in ieder geval 11 jaar geworden en misschien was ze wel ouder maar dat weet ik niet, want het is niet bekend hoe oud ze was toen ze werd gedumpt.

***

*

*

***

Posted april 17, 2015 by Ank Pot in Mijn konijnen

Tagged with , ,

10 responses to “Afscheid van Dasha

Subscribe to comments with RSS.

  1. wat een beauty van een konijn, gelukkig heeft ze 10 jaar geleden jouw op haar pad gekregen en kon ze haar verleden vergeten en genieten van de liefde die jij haar gaf. Heel veel sterkte met het verlies, ik weet hoe veel pijn het kan doen, vooral als je een konijn in huis hebt is het een echt maatje geworden.
    Ik zelf heb drie konijnen gehad (ook binnen) maar ik had niet het geluk dat zij zo oud zijn geworden.

  2. Awwwww ….. beautiful, so sweet!!! 🙂🙂

  3. Ooh, dat is even schrikken, zeg!
    Maakte je je zorgen om je oude buitenkonijn en dan verlies je Dasha.
    Ze heeft bij jou een goed leven gehad en zal nu wel een leegte achterlaten.
    Ik wens je sterkte, Ank.

  4. Goh wat sneu Ank, jullie zullen Dasha best wel gaan missen, sterkte ermee hoor.

  5. Laat ze in Den haag maar steggelen over Bed-Bad-Brood, jij hebt het in ieder geval gedaan 11 jaar aan een stuk. Het zal een heel gemis worden, strekte Ank.

  6. Sterkte Ank, je doet wat nodig is maar ’t heeft wel impact.
    Dasha heeft een goede tijd bij je gehad, jij was er voor haar, toen dat het hardst nodig was.
    Gr Jan W

  7. Wat een mooi konijn Ank en wat een verdrieitg moment om afscheid te meoten nemen van die leiverd😦
    Ik ben wel heel blij dat ze bij jou nog vele mooie en liefdevolle jaren heeft mogen wonen na te zijn achtergelaten door personen die geen dieren waard zijn. Heel veel sterkte.

    Lieve groet, Helma

  8. Ach, Ank, wat verdrietig. Ook al is het een dier, het is toch een huisgenoot die er plotseling niet meer is. Wat een prachtig konijn was het. Ik ken deze soort eigenlijk niet zo. Fijn dat ze -na gedumpt te zijn- nog zo’n heerlijk leven bij je gehad heeft. Groetjes, Joke

  9. Afscheid moet nemen is niet leuk, sterkte met het verlies van dit prachtige sier Ank

  10. Dat is verdrietig, want je hecht aan de beestjes.
    Maar een troost is toch wel dat, nadat ze gedumpt is, bij jou jarenlang een goed leven heeft gehad.
    Groetjes

Geef een reactie

