Kievitsbloem (Fritillaria meleagris)   12 comments

Ondanks een pijnlijke voet heb ik me toch even op pad gewaagd om de bloeiende Kievitsbloemen te fotograferen.
Gelukkig staan deze zeldzame bloemen hier vlakbij dus ik hoefde niet heel ver te lopen.
Dit jaar zag ik er echter niet zo veel als anders en ze zijn ook veel kleiner dan andere jaren.
Diegenen die mij al langer volgen weten dat ik er wel eens mooiere foto’s van heb gemaakt zoals deze die voor een boekomslag is gebruikt, maar ze horen ook dit jaar weer op mijn blog vind ik.

***

*

*

*

*

*

***

Posted april 19, 2015 by Ank Pot in Aa-landen, Bloemen

Tagged with , , ,

12 responses to “Kievitsbloem (Fritillaria meleagris)

Subscribe to comments with RSS.

  1. In onze wijk zijn een groepje witte in ontwikkeling. Hier zien de bloemen er goed uit.

  2. Dapper van jou om ondanks je zere voet, toch deze fraaie foto’s voor ons te zijn gaan maken Ank, mooi hoor.

  3. Wat een geluk, dat dit tere plantje nog zo dichtbij te vinden is, Ank.
    De witte versie is helemaal bijzonder, hoewel ik de geblokte versie mooier vind.
    Groetjessss…Ria.

  4. De moeite die je je ervoor getroost hebt maakt ze alleen maar mooier, Ank!
    Bedankt! Hoop dat je voet snel geneest. Sterkte! Gr Jan W

  5. Gelukkig kunnen we toch weer genieten bij je ;-0

  6. Hai Ank,

    Wat leuk dat jouw foto voor dat boek gebruikt is. Begrijpelijk ook als ik de foto zie, want het is gewoon een prachtige plaat die juist door de grote scherptediepte zo goed bruikbaar is.
    Helaas kun je niet iedere keer superplaten schieten en blijft het af ent oe bij mooie registratieplaten. Die hierboven zijn toch echt wel de moeite waard hoor. Ik ben best jaloers dat ze bij jou in de buurt zo in het wild groeien. Ik moet het doen met een klein bosje in de tuin van opa en die staan op zo’n waardeloos plekje, dat ik er niet eens aan begin om ze te fotograferen.

    Groetjes en dat het maar snel beter mag gaan met je voet,
    René

  7. schitterende bloemetjes zijn dit, heel mooi macro en detail foto’s met prachtige licht.

    Fijne lente dag, Bram

  8. Prachtige bloem heb hem nog niet in het ‘wild’ gezien.

    Gr. Frans

  9. Prachtig Ank.
    Ik loop momenteel ook al 10 dagen in het gips (en dat loopt niet hihi…..)
    maar jij laat hier deze mooie kievitsbolemen zien. Ik vind die echt zo mooi!!!

    Groetjes, Helma

  10. ah, ik ben jaloers op je, zo’n mooi bloemetje en dan bij groeien ze bij jouw om de hoek. Ik wist niet dat ze er ook in het wit zijn.
    Heel fraai met mooie lichtval.

  11. Kievitsbloem prachtig vastgelegd, Ank!
    Lieve geniet groetjes, Anna

  12. Prachtige foto’s van de kievitsbloemen, helaas erg zeldzaam. Wat zijn ze mooi he.
    groetjes Ghita

Geef een reactie

