Nestelende Pimpelmezen   15 comments

Inmiddels hebben ze al jongen want ze vliegen af en aan met wormpjes in de snavels maar voordat het zover was hebben ze eerst de nestkasten die verderop hangen, gevuld met nestmateriaal.
De voering bestond ook dit jaar weer uit konijnenhaar dus de babyvogeltjes liggen er weer lekker zacht bij.
Ik heb er weer heel wat foto’s van kunnen maken dus vandaag alleen de Pimpeltjes.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted mei 3, 2015 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , ,

15 responses to “Nestelende Pimpelmezen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hai Ank,

    Plukjes vacht van 1 van de overleden konijnen? Zo ja, dan is dit helemaal een speciale serie natuurlijk.
    Wat een juweeltjes zeg. De enige die ik wat minder vind, vanwege een mindere scherpte is nummer 3. De pose maakt dat echter meer dan goed.
    De rest van je serie zijn vlijmscherp en prachtig van kleur. De laatste is helemaal super. Scherper dan dit is onmogelijk, dan ook nog zo’n mooie achtergrond en softe kleuren. Ja, dat zijn de foto’s, daar mag je heel erg blij mee zijn. Super.

    Groet,
    René

  2. Dit zijn stuk voor opnamen om jaloers op te worden Ank, ze zouden absoluut niet misstaan in een natuur magazine. Hier is een groot compliment op zijn plaats hoor.

  3. Schitterende foto’s Ank ! Die vogeltjes boffen nogal met al dat konijnenhaar😉 Materiaal genoeg om een nestje te bouwen

  4. Geweldige foto’s Ank
    Ben best wel een beetje gepast jaloers op deze prachtige serie !
    Super!!

  5. Geweldige opnamen zijn dit, stuk voor stuk !

  6. Stuk voor stuk pracht opnames, Ank!
    Ja, met dat konijnenhaar dat doe ik met hondenhaar… de vogels vinden het heerlijk…
    Lieve geniet-groetjes Anna

  7. Super Ank, ze staan er weer haarscherp op!!
    Gr Jan W

  8. Wat mooi, Ank, en wat heb je een prachtige achtergronden. Ik hoop later nog meer van ze te zien. Echt schitterend om ze zo bezig te zien. Groetjes, Joke

  9. Ank je zit op de eerste rang wat een prachtige foto’s heb je weer gemaakt.

  10. Heel mooi vast gelegd Ank, deze rappe vogeltjes, prachtige scherpe foto’s
    Leuk om ze zo bezig te zien met dat nest materiaal.

  11. Zo leuk dit Ank🙂 🙂 Ik hang in de voedersilo’s ook altijd schapenwol op en ook veertjes die ik vind. Ze zijn er ook altijd heel blij mee. Geweldige foto’s heb je kunnen maken van dit pimpeltje met zijn nestmateriaal van konijnenhaar. Echt genieten🙂

    Groetjes, Helma

  12. Geweldig om te zien, hoe ze met de zachte vachthaartjes aan het stoeien zijn.
    Dit is elk jaar weer een succes, hè?
    Hun nestjes zullen heerlijk zacht zijn. Leuke serie!

  13. Wat leuk om te zien. Ik heb net mijn drukke koolmezen gefotografeerd. Die vliegen af en aan om te voeren, maar het gekke is dat ik nog geen gepiep in het kastje hoor. De mijne zijn niet zo scherp als de jouwe, maar ik heb ook van achter het raam gefotografeerd. Wel grappig dat ik na jaren pimpelmezen nu voor het eerst koolmezen heb! Hier zie je ze veel met mos slepen.
    Groetjes

  14. Ja René ook vacht van de pas overleden dieren. Bedankt voor je complimenten, al de4ze foto’s heb ik weer uit de hand geschoten vanachter het keukenraam.

  15. Mijn foto’s zijn ook allemaal door het raam gemaakt Margreet.

Geef een reactie

