Zwanenkuikens, deel 1   15 comments

Ik onderbreek even de serie van Aqua Zoo omdat er in de woonwijk naast de mijne, jonge Zwanen zijn geboren.
Ik had ook al foto’s gemaakt van het keren van de eieren.
Inmiddels zijn er negen kuikens geboren.
Hier de eerste foto’s toen er zich maar een paar lieten zien, de rest van de foto’s volgt gauw!

WORDT VERVOLGD!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted mei 23, 2015 by Ank Pot in Zwanen

Tagged with , , , ,

15 responses to “Zwanenkuikens, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Smelt. Wat een prachtige foto’s.

  2. Wat een schitterende en aandoenlijke serie foto’s Ank, ik heb ze meerdere malen bekeken, om er de voor mij mooiste uit kiezen, maar dat is geen doen, ze zijn allemaal prachtig.

  3. ohhhhh, wat een mooie serie, wat heb je het goed kunnen volgen, en prachtig vastgelegd. Er zitten veel vertederende foto’s bij van de kleine zwaantjes tussen de veren van mama zwaan.

  4. Beste Ank,
    Wat fijn dat je ze voor mij “gevangen” hebt. Ik woon vlakbij en heb al heel lang naar de komst van de kleintjes uitgekeken, wat een geduld hebben de ouders en wat zullen ze nog meer geduld nodig hebben.
    Ik zag overigens vorige week dat een jong stel een soort pitbull lekker aan een lange lijn de zwanenouders liet ophitsen. Misselijk, hé?
    Prettige Pinksterdagen!

    Hanne Lore

  5. WOW…….wat een ontzettend mooie serie, Ank!! Ik voel me even net als de ouders Zwaan:
    ik hoef namelijk ook niet te kiezen, ze zijn me allen even lief!! Helemaal super. Gr Jan W

  6. Ohhhhhh….,. wat is dit toch mooi Ank!
    Die koeine zwaantjes tussen moeders veren is werkelijk vertederend.
    Ik vind het ook altijs zo mooi en lief om te zien hoe zorgzaam ze de eieren keert en dan deze kleintjes….
    Echt geweldig deze serie!

    Groetjes, Helma

  7. Schitterende serie Ank, en dat je er zo dicht bij mocht komen
    als ze jongen hebben kunnen ze behoorlijk agressief zijn,
    prachtige en vertederende foto’s van dit jonge grut tussen de veren van de ouder vogels.

  8. Ach, wat ongelooflijk mooi, Ank. Wat een snoepies. Groot compliment voor de hele serie. Groetjes, Joke

  9. Ank…dit zijn toch echt unieke foto’s!!!!
    Zo vertederend tussen de veren van de ouders en dan ook nog zo mooi het licht erop…SCHITTEREND!!
    OT: Hoe is het nu??? Spierpijn?

  10. Oh….wat mooi
    Geweldige reeks
    En die `kuikens door de veren`foto`s` zijn helemaal het einde

  11. Hallo Ank, wat heb jij hier een schitterende reportage van gemaakt. Ik heb zitten smullen en ik begrijp dat er nog veel meer te genieten valt. Ik kijk er naar uit🙂

  12. RE: Wat zal het een mooi gezicht zijn als zo’n heel veld in de bloei staat!
    Dat krijg ik helaas niet te zien Ank, ze worden als rijp genoeg zijn gesneden voor de veiling en de bloemenwinkels
    Af en toe is er een vroeg bloeier tussen en die probeer ik dan te fotograferen, het opengaan moet ik thuis fotograferen.

  13. O ja, ik ze al bekeken. Nog een keer bekeken, want ook dit stuk is om te smelten. Nog steeds onder de indruk. “Ons” zwanennest is verlaten. 1 ei ligt er nog. Jammer. Groetjes, Joke

  14. Dit is echt een superserie Ank. Zo kun je ze niet vaak maken. Precies op het juiste moment aanwezig en dan zulke vertederende beelden maken.
    Ja, dat is fantastisch. Hoeveel foto’s heb je wel niet gemaakt? Dit wil ik ook nog eens fotograferen, maar ik ben altijd net te laat.
    Dan zijn ze al weer zo ver als in jouw 2de serie.
    IK WIL ZE OOK ZO ALS IN DIT BLOG!!!!!!!!!

    Groetjes,
    René

  15. Dit is een reeks om in te kaderen Ank ! Die foto’s met dat kleintje dat tussen moeders veren komt piepen, zo schattig en vertederend

Geef een reactie

