Zwolle Unlimited, Straattheater Festival, Factoria Circular   10 comments

Gisteren ben ik een groot deel van de dag in de binnenstad geweest om foto’s te maken van het straattheater, dat onderdeel is van Zwolle Unlimited.
Drie dagen lang cultuur en kunst in de binnenstad, deels gratis en deels met entree.
Van straattheater tot vertelfestival tot boekenmarkt, muziekoptredens, (klein) circus……….noem maar op!
Mijn voorkeur gaat uit naar het straattheater en dat vindt altijd met name op de zaterdag plaats midden tussen het winkelend publiek.
Vandaag laat ik foto’s zien van wat voor mij de topper was:  Factoria Circular uit Catalonië.
Het was een spektakel om te zien en de muziek was, ondanks dat men geregeld bijna ondersteboven hing, prima.
Er was veel interactie met het publiek.
In de Diezerstraat, onze winkelstraat, was het lastig manoeuvreren tussen de grote hoeveelheid mensen.
Het was ook lastig fotograferen omdat je er altijd te maken hebt met half schaduw en half zon.
Ik heb geprobeerd portretten van de mannen te maken maar dat viel nog niet mee want ze draaiden alle kanten op, daarbij zaten er veel kabels in de weg en natuurlijk veel mensen die geen rekening met fotografen houden.
Ik verbaas me ook elke keer weer hoeveel mensen zich zichtbaar storen aan dit soort dingen, terwijl het toch iets heel vrolijks is, er is al zoveel ellende in de wereld, denk ik dan, geniet hier toch van!!!
Ik heb ook een kort filmpje van de act gemaakt: (klik)

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted juni 7, 2015 by Ank Pot in Evenementen, Mensen

Tagged with , ,

10 responses to “Zwolle Unlimited, Straattheater Festival, Factoria Circular

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ondanks de wat lastige omstandigheden, ben je er toch in geslaagd een serie mooie foto’s van dit evenement te maken, en het filmpje is heel leuk om te zien Ank.

  2. Ank weer een mooie impressie en die muzikanten in dat rad ik doe het ze niet na, kan zo wie zo niet spelen maar ook nog in dat wiel hangen respect.

    Gr. Frans

  3. Dit is echt wel heel erg spectaculair, dit evenement, evenals jouw reportage hiervan, maar dat verbaast me dan weer niet. Daar sta jij garant voor. Ik heb heerlijk mee genoten …en dan komt er dus nog meer om van te genieten🙂

  4. Prachtige serie!!

  5. Dat je tussen al die mensen nog zulke mooie en sfeervolle foto`s hebt gemaakt…top van je

  6. Top, Ank. Je portretten zijn voor mij geslaagd hoor, je had in alle drukte ook oogcontact met je modellen.
    De reportage -inclusief filmpje- is super! Gr Jan W

  7. Dit is toch een act, die ook heel goed zou passen in “Deventer op stelten”.
    Zo kon je dus toch nog een beetje van die sfeer proeven, al was het dan zonder gezelschap😉
    Een waar kunststuk om met zo’n gevaarte door de menigte te manoeuvreren en dan ook nog alle obstakels, als paaltjes e.d. te ontwijken.
    Ook jij laat hier weer een prachtig staaltje portretfotografie zien.
    Leuk om via het filmpje wat van het sfeertje mee te krijgen.

  8. In straatfotografie ben je altijd al goed geweest Ank en dit is dan ook echt weer schitterend om te zien.
    De stellage waar de muzikanten in zitten is echt geweldig mooi in elkaar gezet en niet onbelangirjk….
    Ook heel mooi gefotografeerd. Er zal een heerlijke stemming geweest zijn 🙂
    Echt heel erg mooi.

    Groetjes, Helma

  9. Echt jouw ding Ank, mensen fotograferen op feesten en evenementen.
    Wat ben je daar kei goed in, ik geniet steeds weer van dit soort blogjes van je, zelf zou ik er niets van terecht brengen.
    prachtige portret foto’s en sfeer beelden.

  10. Hai Ank,

    Je bent af en toe niet bij te houden zeg, maar dat houdt niet in dat ik niet even naar al je blogjes kijk.
    Iedere keer kan ik mij weer vergapen aan de mooie portretjes die je maakt en hoe je details in beeld brengt.
    Tsja, daar ben ik nou weer een beetje jaloers op. Erg knap.
    Ik heb allebei je blogjes bekeken over dit onderwerp en moet zeggen dat dit de mooiste van de twee is.
    Het onderwerp leent zich er ook iets meer voor, want die steltlopers maken het een beetje rommelig en lastig om te fotograferen.
    Heerlijke portretfoto’s wederom!

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

