Meikever (Melolontha melolontha)   13 comments

Op eerste Pinksterdag heb ik, toen ik met Ria op pad was ook Meikevers gefotografeerd.
Zij wist wel een plek waar er veel zaten en inderdaad we zagen er steeds meer.
Door de harde wind en was het in het groen fotograferen niet gemakkelijk maar zie hier de foto’s die door de ballotage zijn gekomen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted juni 16, 2015 by Ank Pot in Insecten e.d.

Tagged with , ,

13 responses to “Meikever (Melolontha melolontha)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hier zit ik echt met open mond naar te kijken Ank, wat is dit schitterend!!!!

  2. Jeetje wat schitterende Macro’s Ank.
    Zo kan ik um eens goed bekijken .
    Toppie!

  3. Ank, toch…als dit bij mij niet door de ballotage zou komen, komt er niets meer door🙂🙂🙂

  4. Ik vind het een prachtig dier. Je hebt hele mooie foto’s gemaakt.

  5. Leuke serie van de meikevers, vooral foto 3 en 8 vind ik heel mooi🙂

  6. WOW!!!! Zoveel heb ik er nog niet tegelijk voor de lens gehad Ank. Zelfs een paring!
    Wat mooi dat je ook de waaier van dat mannetje zo mooi gespreid kan laten zien!!
    Ben blij dat deze door de ballotage zijn gekomen 😉
    Gr Jan W

  7. Ank als deze niet door de ballotage waren gekomen was ik die commissie persoonlijk de oren komen wassen!

    Gr.

    Frans

  8. Geweldig, wat een mooie serie is dit geworden.
    Had de meikever met z`n `hertengewei` nooit zo goed van dichtbij gezien :-0

  9. Deze serie van jou is geweldig geworden, Ank.
    Bij mijn foto’s zijn nergens de waaiertjes zo mooi te zien😦
    Fijne dag!

  10. Hai Ank,

    Meikevers zijn een prachtig onderwerp en dan vooral de mannetjes met die mooie antennes. Wat mooi dat je een paring hebt kunnen fotograferen! Dat is toch wel een zeer bijzonder moment om vast te leggen. Wat ik mooi vind, is dat je een niet al te kleine scherptediepte hebt. Juist veel scherp op de foto van de meikever is hier erg mooi. De derde foto vind ik de mooiste uit de reeks. De achtste foto is in principe mooier, maar daar mis je net de scherpte op de ogen die je in je andere foto’s wel hebt. Omdat ik ze zelf ook wel eens gefotografeerd heb, weet ik hoe lastig ze zijn om goed vast te leggen.
    Dat is weer altijd zoiets dat je niet aan de foto’s afziet he? Als er dan ook nog eens veel wind staat, is het helemaal knap dat je deze serie hebt gemaakt.

    Groetjes,
    René

  11. Wat een gave serie, de meikever staat nog op mijn wensenlijstje, ik heb er nog nooit eentje gezien. Prachtige kever, de foto’s die wat meer close up zijn van het mannetje, van voren vind ik het mooist, daar zie je die leuke voelsprieten / antennes ook goed.
    groetjes Ghita

  12. Ohhhhhhh….. hier zit ik toch echt wel een beetje jaloers naar te kijken hoor Ank.
    Ik heb er dit jaar niet een gezien en jij komt hier met een serie waar je u tegen zegt.
    Echt geweldig mooi en zo helder als je foto;s zijn. Fantastisch gewoon.

    Groetjes, Helma

  13. prachtige serie van deze meikevers heb je ondanks de wind weten te maken Ank

Geef een reactie

