Weidebeekjuffer   13 comments

Natuurlijk ging ik op 1e Pinksterdag ook voor de Weidebeekjuffers, die veelvuldig voorkomen langs de Schipbeek in Bathmen waar Ria pal naast woont.
Maar wat lastig weer met die harde wind, die het voor ons fotografen zo lastig maakt om dit soort dieren te fotograferen.
Het kan natuurlijk altijd beter maar met deze foto’s was ik toch wel blij.
De donkergekleurde exemplaren zijn de mannetjes, zij kleuren van smaragdblauw tot kobaltblauw en hebben de kenmerkende donkere vleugels.
De vrouwtjes zijn goud/geel/groen en veel lichter.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted juni 19, 2015 by Ank Pot in Insecten e.d.

Tagged with ,

13 responses to “Weidebeekjuffer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit zijn verschrikkelijk mooie macro’s Ank, heel knap gedaan hoor.

  2. Mooie soort is het! Ik vind je een bofferd: ik heb dit jaar nog geen libel of juffertje gezien… veel te koud en veel te harde wind😦

  3. Deze staan ook op mijn wensenlijstje. Mooi hoor.

  4. Ank wat een prachtige dieren heb je weer gefotografeerd hier heb ik ze nog nooit gezien.
    Je foto’s zo mooi scherp en helder dat ik hier alle details goed kan zien TOP!

    Heb een fijn weekend

  5. Waanzinnig mooi. Veel geduld voor nodig, maar dan heb je ook wat.

  6. Wat heb je ze mooi vastgelegd Ank. Ik weet hoe moeilijk het is , ik heb vandeweek ook proberen ze te fotograferen, maar zaten niet op de goede plek. Te ver weg, dus maar een enkele foto. de serie is prachtig.

  7. Sommigen hebben ze nog nooit gezien en hier bij de Schipbeek is het af en toe gewoon prijs schieten, mooi toch!
    De wind bemoeilijkte het wel toen jij hier was, maar daar weet jij ook wel weg mee🙂
    Mooie serie is het geworden.
    Fijn weekend!

  8. Wat heb je weer mooie exemplaren gescoord

  9. Je hebt weer het volle pond sterren verdiend Ank. Ik vind het een prachtige serie, die met gespreide vleugels is top.
    ‘k Las van de week, dat ze ook met honderden te zien zijn bij de Vecht in Diffelen bij Hardenberg….
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

  10. Schitterende foto’s van deze beestjes Ank, prachtige kleuren zo mooi scherp

  11. Prachtig om te zien Ank. Ondanks de wind heb je ze toch heel mooi op de foto gekregen.
    Ik vind deze weidebeekjuffers dan ook de mooiste juffers die we hebben.
    Prachtig serie.

    Groetjes, Helma

  12. Zo mooi, deze juffers en wat een kleur!!. Groetjes Anne-Marie

  13. ohh wat mooi, prachtig juffertje. Ik merk wel dat ik hier in de Randstad toch echt verkeerd woon, zo gingen de meikevers al voorbij en ook weidebeekjuffers hoef ik hier helaas niet te zoeken. In het Oosten van het land is echt meer op vlinder , libellen en vogel gebied….
    groetjes Ghita

Geef een reactie

