‘s-Hertogenbosch, Sint-Janskathedraal, deel 1   11 comments

Uiteraard hebben we de Sint Jan bezocht, een prachtige kathedraal waar je zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant niet uitgekeken en uitgefotografeerd raakt.
Vandaag de foto’s van de buitenkant.
Die zijn op verschillende momenten gemaakt vandaar het verschil in licht.
De eerste foto heb ik samengesteld uit twee, helaas is het groothoekeffect hierbij niet over het hoofd te zien.
De binnenkant komt in een volgend blog aan de orde.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

11 responses to “‘s-Hertogenbosch, Sint-Janskathedraal, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige kathedraal. Kan me voorstellen dat je niet uitgeklikt/gekeken raakt.

  2. Je hebt deze fraaie kathedraal zeer mooi en knap gefotografeerd Ank, mijn complimenten hoor.

  3. Ik ben ook helemaal onder de indruk van deze schitterende en uitgebreide impressie. Ik weet uit ervaring dat het niet meevalt. Omdat je zelf een opmerking maakt over het groothoekeffect waag ik me aan de vraag of je met een fotoprogramma werkt en zo ja met welke, want dit kun je corrigeren

  4. Wat mooi…prachtige foto`s heb je gemaakt en die details…..geweldig mooi al die kleine beeldjes en versierselen.
    Veronderstel dat je niet op het dak gezeten heb.

  5. Je hebt de kerk mooi geportetteerd Anke, mooie close-ups ook

  6. Mooie foto’s van deze oude kathedraal…je hebt het bordje van de bellende engel gefotografeerd…heb je de engel zelf ook weten te fotograferen???

  7. Schitterende serie Ank, die bellende engel zal best wel op een van de totalen staan. Prachtig scherpe opnamen!!
    Ben je niet draaierig geworden van al dat omhoog kijken of kreeg misschien last van je nek, ‘k zou het me zomaar kunnen voorstellen.
    Gr Jan W

  8. Zeer de moeite waard zo te zien, prachtige serie ,Ank.

  9. Margriet ik gebruik PSP en ik weet dat je het groothoekeffect kunt bewerken en ik heb dat met die eerste foto geprobeerd maar omdat ik er twee aan elkaar heb geplakt blijf je dat toch zien op de plek waar de oorspronkelijke foto’s ophouden.

  10. Ehhhhhh…ja hoe het werkt bij 2 aan elkaar geplakte foto’s weet ik niet…dat doe ik nooit🙂

  11. Alle mensen zeg!!! Wat een enorme rijk gedecoreerde kathedraal!
    Ik ben werkelijk behoorlijk onder de indruk van dit prachtige bouwwerk.
    Je laat eht ook werkelijk heel mooi van alle kanten zien. Echt geweldig om te zien.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

