Westerveld   11 comments

Ook deze serie van het strand onderbreek ik even voor de broodnodige variatie. Afgelopen vrijdag heb ik samen met twee echte kenners van het gebied, Gerrit Reitsma en Gerard Bredewold, een aantal uren op Westerveld doorgebracht. Deze voormalige afvalstort is omgetoverd in een prachtig natuurgebied met o.a. een bos en een moerasgebiedje. De heren trekken er al jaren vrijwel dagelijks op uit en kennen het gebied op hun duimpje. Ze hebben er al vele zeldzame planten en insecten ontdekt en melden alles bij waarneming.nl waar inmiddels een aardige inventarisatie is van al wat er leeft op Westerveld. Om met hen op pad te gaan moet je wel vroeg uit de veren maar het is alleszins de moeite waard, zeker voor herhaling vatbaar. Hier zijn de foto’s, echt van alles wat.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

11 responses to “Westerveld

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ank wat een mooie serie en om met kenners mee te mogen dat is toch helemaal top!

  2. Zo te zien heb jij je goed vermaakt🙂 hele mooie foto’s Ank.

  3. Dat vroege opstaan, is zeker de moeite waard geweest Ank, wat een prachtige serie foto’s laat je ons hier zien. Het “Parnassia” plantje heb ik nog nooit eerder gezien, mooi hoor.

  4. Je hebt je helemaal kunnen uitleven, Ank. Mooie close ups, de spin en haar/het nest zijn mijn favorieten.
    Gr Jan W

  5. schitterende close-ups, fraaie foto’s

  6. Zo….daar heb je véél gezien en mooi vastgelegd…geweldige mooie lange serie

  7. Zooooo…zeg !!! Daar wil ik mijn bed ook wel voor uit komen !!!! Waanzinnig mooie foto’s van wel heeeeeel bijzondere flora en fauna🙂 geweldig !!!

  8. Houd het afwissend Ank als je steeds een serie onderbreekt, je hebt hier weer een geldig mooie verzameling foto’s geplaatst.

  9. Jemig Ank!!!!! wat ene geave serie is dit!
    Hier zou ik oom heel graag vroeg mijn bed voor uitkomen hoor.
    Prachtige foto’s met een varia aan mooie natuurbeelden.
    De parnassia heb je prachtig in beeld weten te brengen in verschillende stadia maar ook
    het cocon van de wespenspin. De vuurvlinder en de mosjes zijn ook niette versmaden
    net als de libellen en de vogels. Werkelijk een prachtig blog!

    Groejtes, Helma

  10. Hai Ank,

    Ik ben gek op dat soort gebiedjes en eigenlijk moet je hier in het voorjaar lopen. In dit soort gebiedjes komen vaak soorten voor zoals kleine plevier en watersnip. Lastig te ontdekken, maar als je eenmaal hun favoriete plekjes weet, best makkelijk te fotograferen. Je hebt hierboven wel een prachtige, gevarieerde serie neergezet. Het zandoogje op de distel is zeer fraai, maar ook de vuurvlinder op de parnassia is mooi. Voor dit soort fotografie is het handig om een klein wit parapluutje mee te nemen. Nu heb je bijvoorbeeld erg veel last van uitgebeten wit bij het paddenstoeltje op de foto na de pimpelmees. Erg jammer, want dat had een nog mooiere foto kunnen zijn. met het parapluutje zet je dan het onderwerp in de schaduw.
    Hele mooie reeks en nu ga ik even naar je strandfoto’s kijken.

    Groetjes,
    René

  11. Wat een mooi blog, waar zomer en herfst samenkomen lijkt het wel. De parnassia foto’s vind ik geweldig, die heb he er supermooi op, zo ook de moerassprinkhaan. Ook al paddenstoelen…die heb ik nog niet gefotografeeerd. De vlinders en libellen heb je ook nog mooi meegenomen,
    groetjes Ghita

Geef een reactie

