Westerveld 4   15 comments

Afgelopen woensdagmorgen ben ik onverwacht weer naar Westerveld geweest, dit keer met Hannie.
Het was nog nat van de dauw en dat geeft mooie druppels.
Hannie vroeg zich af of de Zonnedauw er ook zou groeien maar ik wist dat die nog niet was aangetroffen en met dat ik dat zei zag ik ineens iets wat er veel op leek en toen ik met mijn neus dichter naar de grond ging zag ik zowaar een paar ieniemienie plantjes van de Ronde Zonnedauw staan!
Laat ik nu de eerste zijn die die op Westerveld heeft waargenomen!!!
Daar werd ik wel erg vrolijk van.

***


*

Het is een heel erg klein plantje met blaadjes die ongeveer 1 cm groot zijn, dus je moet echt goed zoeken wil je hem vinden.
Deze stonden tussen het mos.

*

*

*

*

*

Prachtige parelkettingen ontstaan door druppels in webben

*

*

*

De Wespspin of Tijgerspin was ook weer van de partij

*

Ook de Parnassia nog steeds in bloei maar ook prachtige bronzen zaaddozen

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Paardenbloempluis omgetoverd tot een prachtig glinsterend juweel

*

*

Boterbloem met versierselen

*

*

*

Ook de Rode Klaver stond tussen het gras te glinsteren

*

*

*

Zwartwordende Wasplaat

*

*

*

*

*

De Kleine Vuurvlinder in pastel sluit deze serie

***

15 responses to “Westerveld 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooi gebied, ik had er nog nooit van gehoord. Wat een leuke vondst deed je!!

  2. Een bijzonder fraaie serie foto’s Ank, prachtig met al die dauwdruppeltjes. De zonnedauw is een fraai plantje, en erg leuk dat jij dat eerste hebt aangetroffen hoor. de opnamen van Parnassia, zijn kunstwerkjes.

  3. Schitterend macro foto’s, heel mooi die foto’s met die dauw, maar ook de rest is genieten
    Onverwacht een heel mooie serie Ank, vaak zijn dat soort uitstapjes het meest lonend🙂 voor de fotografie.

    Fijne dag, Bram

  4. Pareltjes zijn het, Ank!! Een 5 sterren+ serie is het geworden. ‘k Heb hier bijzonder van genoten.

    NB. Als ik deze foto’s zie, al die kleine, heldere druppels, waarom was jouw camera/lens dan niet geschikt genoeg
    voor de vlindereitjes ’n paar blogjes terug? Waren die dan nog kleiner of had je toen geen Raynox bij je? Gr Jan W

  5. Wat een mooie druppelfoto’s, vooral op de spinnenwebjes en de parnasia, prachtige foto’s.
    En de tijgerspin heb je ook heel mooi. De zonnedauw zat lekker verstopt.
    Prachtig macro blogje
    groetjes Ghita

  6. Ank een serie om in te lijsten de zonnedauw heb ik nog nooit gezien, druppelfoto’s ik probeer het wel eens maar zo mooi is mij nog niet gelukt.
    Al met al een serie waar ik weer van geniet.;

  7. RE: Zijn deze foto’s op één en dezelfde dag gemaakt?
    Ja deze foto’s zijn allemaal op dezelfde dag gemaakt Ank.

  8. Waaaaauw…wat een bijzondere serie is dit weer geworden, de één nog mooier dan de ander.

  9. Geweldig Ank, ten eerste dat jij ook de eerste bent die daar het zonnedauw heeft ontdekt.
    Het is een heel klein plantje maar zo mooi en ook zo fotogeniek.
    Je laat hier echt een prachtig blog zien vol druppels. Ik ben gek op druppels en hier wordt ik dan ook heel erg vrolijk van🙂🙂🙂
    Het allermooiste vind ik nog steeds je Parnassia. Wat heb je die toch mooi op de foto gezet. Ik kijk daar toch echt wel met jaloers blikken naar hoor pfffffffff…. Echt super al deze mooie platen.Mijn complimenten.

    Groetjes, Helma

  10. Hai Ank,

    Wat een heerlijk gebiedje heb je daar ontdekt. Prachtige series heb je geplaatst en vooral met zoveel variatie. Het voordeel is dat het lekker dichtbij huis is en dat het niet zo heel erg groot is. Je zult dus snel het gebied op je duimpje kennen en dat opent zoveel mogelijkheden. Je weet exact waar en wanneer je iets kunt zien en het best kunt fotograferen. Als dit al het begin is, dan ben ik benieuwd naar de foto’s van volgend jaar.

    Groetjes,
    René

  11. Genoten van je foto’s Ank en wat leuk dat je de ronde zonnedauw hebt ontdekt, zeer speciaal.

  12. Het is een hele mooie serie geworden. De parnassia en de boterbloem zijn juweeltjes. Dat we er nog maar vaak rondstruienen!

  13. Rondstruinen bedoel ik.

  14. Dat was weer volop genieten van deze prachtige serie, Ank. Je bent toch echt de koningin van de druppels en de manier waarop je die boterbloem hebt gefotografeerd is ook een stukje vakwerk🙂

  15. Leuk om als eerste de zonnedauw te ontwaren. Maakt meteen je dag goed!
    Prachtige serie met vooral de fraaie druppels, maar die fotograferen ben jij wel heel goed in!
    Groetjes

Geef een reactie

