Vossen in de AWD, vervolg 1   17 comments

Natuurlijk heb ik niet alleen vechtende vossen gefotografeerd zoals in het vorige blog.
Tijdens dit bezoek zagen we vier verschillende vossen.
Duidelijk herkenbaar zijn het oude moertje en de grote rekel, van hem in een later blog foto’s.

***

Ineens kwam deze jonge vos uit het niets tevoorschijn.
Het dier ging er rustig bij zitten en liet zich van alle kanten fotograferen alvorens zijn/haar weg te vervolgen.

*

*

*

*

*

*

*

Duidelijk is te zien dat hij een teek op de rand van zijn oog heeft zitten.

*

Het oude moertje had kennelijk dorst, ze dronk een paar keer langdurig.
Dat gaf mooi de mogelijkheid dit van alle kanten te fotograferen!

*

*

*

*

*

*

*

Het moertje knijpt altijd behoorlijk met haar ogen waardoor het lijkt of ze lacht.
Ook is ze goed herkenbaar aan haar nogal lichte vacht (grijs van ouderdom???)

*

*

Zij is het minst bang voor mensen en gaat dan ook rustig bij ze liggen om te rusten.

*

*

Hier hadden we even oogcontact!

*

Eén van de jonge vossen, duidelijk minder ‘rond’ dan de moeder.

*

***

WORDT VERVOLGD!!

****

17 responses to “Vossen in de AWD, vervolg 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het zijn toch schitterende beesten hé, knap dat je ze van zo dichtbij kan fotograferen. Ik ken geen enkele plaats waar dat kan lukken zonder ergens uren in een schuiltentje te hokken🙂

  2. Wat een geweldig mooie serie Ank, hier kan ik alleen maar van dromen hoor. Het zijn stuk voor stuk prachtige opnamen, maar ik heb toch een lichte voorkeur voor nr.5

  3. Heel mooi weer. Bij ons in de duinen zie ik ze nooit, terwijl ze er wel zijn.
    Groeten Thijs

  4. Ank een serie om van te smullen PRACHTIG!!

  5. Mooi Ank, en wat fijn dat je ze zo dichtbij kunt fotograferen. Super plaatjes!
    Volgens mij kan dat alleen in de AWD.
    Groetjes Anne-Marie

  6. Ook weer een unieke serie!
    De drinkfoto’s, het gapen en de foto’s waarbij ze heerlijk in de zon liggen te relaxen……
    Ook de portretten zijn geweldig, waarbij foto 6 met de eer gaat strijken!
    Fijne dag.

  7. Super, jij laat je hier ook van je beste kant zien!! Genieten weer!
    Gr Jan W

  8. Mooie foto’s! Al zou ik denk ik schrikken als ik er echt eentje tegen zou komen. Vind ze toch een beetje eng. Maaaaar, altijd beter dan insekten😉

  9. fantastische serie in ja, ook voor mij zijn de foto’s die Ria noemt, de meest speciale …mooi hoor

  10. Wow mooie vossen. Een vos blijft toch iets speciaal.
    Ik heb er nog geen gezien tijdens een wandeling.
    Ik zou ze graag op foto zetten.🙂
    Mooie foto’s heb je gemaakt.

  11. Weer een mooie serie, het oude moervosje herken ik meteen, maar de jonge vosjes, dat wordt lastiger, ik heb vandaag ook een paar jongen gezien, misschien wel een van de jonkies uit jouw blog…het blijft toch genieten, al voelt het soms wat dubbel, we kunnen dit soort foto’s maken omdat er mensen zijn die ze voeren. De jonge vosjes zijn inmiddels ook tam en vreselijk brutaal, die pakken je boterham gewoon van je af als je niet oplet.
    groetjes Ghita

  12. Wat een prachtige serie van de vos in de AWD en vooral die waar ze aan het drinken is vind ik apart. Ikzelf ben afgelopen zaterdag in de AWD geweest en heb 1 vos gezien die ook wel van poseren hield, maar het was niet het moervosje. Deze was zo brutaal dat ze een aanval op mijn tas deed voor eten, gelukkig kon ze er niet bij🙂

  13. Prachtig weer!

  14. Prachtige foto’s Ank! Je bent een bofkont hoor.

  15. mooie dieren en prachtige foto’s Ank, wat ontzettend leuk dat ze zo goed laten fotograferen.

  16. Hoi Ank,

    dit zijn werkelijk schitterrnde foto’s van de vosjes.
    Mooi scherp, helder en prachtig van kleur. De teek is inderdaad goed zichtbaar in de rand van het oog bij de oude moervos.
    Ik geloof onmiddelijk dat jullie een superdag hebben gehad daar want dit zijn echt fantastische foto’s hoor.

    Groetjes, Helma

    PS. Ik denk dat de problemen bij IE (indernet Exlporer) liggen. Als jij ook bvanuit IE regageert dan zou je het een sin FF of in chroom kunnen proberen. Degene die ik gesproken heb reageerde ook vanuit IE en die hadden inderdaad ook de problmemen met reageren,

  17. Wat een mooie serie van deze vos! Een echt fotomodel.
    Leuk de foto’s van het drinken. En de foto van het gapen laat zien dat zijn gebit wel heel geschikt is voor het roven en bijten !
    Groetjes

Geef een reactie

