Vossen in de AWD, slot   10 comments

Vandaag laat ik jullie de rest van de vossenfoto’s zien die ik heb gemaakt.
We beginnen met de prachtige grote rekel (eerste 5 foto’s), voor diegenen die niet weten wat dat woord betekent: dat is de mannetjesvos.
Hij heeft een forse borst met wit/grijs haar en onderscheidt zich daarmee duidelijk van de anderen.
Ook is hij veel schichtiger in de buurt van mensen.
Is de eerste die weer weggaat.

***

*

*

*

*

*

De enige foto die ik van drie vossen tegelijk heb kunnen maken, alle vier is me niet gelukt, de rekel hield voortdurend afstand.

*

Na het gevecht waren ze allemaal moe en er werd veel gegaapt.

*

Als je jeuk hebt moet je krabben!

*

*

*

*

*

Sommige foto’s zijn wat fletser van kleur omdat ik ze met tegenlicht moest maken.

*

*

*

*

*

*

*

*

***

10 responses to “Vossen in de AWD, slot

Subscribe to comments with RSS.

  1. mooi

  2. dat was nog weer even vol genieten, Ank. mooie beesten, al weet ik nog steeds niet wie de rekel is :-)…of heb je de meeste foto’s van die rekel geplaatst ? Ik zie namelijk nagenoeg enkel witgrijze borsten🙂

  3. Schitterende serie Ank, wat een mooie beesten zijn dat!

  4. Het is een lust voor het oog, om deze prachtig foto’s te bekijken Ank, hier mag je gerust Apetrots op zijn hoor! De opname van de gapende Vos, is helemaal super, zo te zien heeft hij geen gaatjes.

  5. Die rekel heb je er ondanks zijn wat schuwer gedrag toch nog mooi op weten te krijgen Ank
    prachtige foto’s heb je daar gemaakt, echt leuk als je dit allemaal zo vast kunt leggen in de natuur

  6. Een prachtige afsluiter, Ank. Zo zonder hekken ziet ’t er allemaal heel natuurlijk uit.
    Een betere kans om vossen te fotograferen krijg je niet snel. Super genoten!
    Gr Jan W

  7. Hele mooie reeks Ank, dat is genieten zeg. En de foto’s met tegenlicht vind ik juist heel erg mooi🙂

  8. je hebt weer een mooie vossenserie. Vooral de 5de van onder, wat een mooie tegenlicht foto. Ook de tweede foto van het krabbende vosje is erg mooi, zonder de rest tekort te doen, maar deze springen er gewoon uit.
    groetjes Ghita

  9. Heel mooi en jammer dat ik die vorig jaar niet gezien hebt. Toen alleen maar damherten.
    Er zitten fraaie portretten bij. Ik denk dat het voor jullie echt genieten was.
    Groetjes en fijn weekend.

  10. Wat hadden we toch een mazzel, dat we de kans kregen om dit soort foto’s te maken, hè Ank!
    Bij het gapen zie je goed hoe het gebit eruit ziet…..super scherpe tanden!!!!
    Geen wonder, dat ze na zo’n gevecht een beetje trekken met hun poten.
    Ik vind foto 15…met de oren overdwars…een hele leuke🙂

Geef een reactie

