Nog meer AWD   10 comments

In dit blog de laatste serie foto’s die ik in de Amsterdamse Waterleiding Duinen hebt gemaakt.
Naast de vele vossenfoto’s heb ik er ook ander dieren gefotografeerd. Uiteraard de Damherten, die helaas nog niet aan de bronst toe waren.
We zagen dan ook niet veel geweidragers.
Ook heb ik wat vogels gefotografeerd en natuurlijk Libellen.

***

*

*

*

*

Het prachtige onnozele koppie van een bambi

*

*

*

*

*

*

*

*

Spreeuwen doen zich tegoed aan de inmiddels rijpe Duindoornbessen.

*

*

*

*

*

Wie weet welke vogels er op de volgende twee foto’s staan?
Volgens Tim is de eerste vogel een Roodborsttapuit (Saxicola rubicola).

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Een opvallend licht gekleurde Damhert man

*

*

*

*

*

*
Een spitsertje op de uitkijk

*

Doornappel, een zeer giftige plant

*

Ik denk dat dit een Buizerd is maar als iemand zeker weet dat het een andere vogel is hoor ik dat graag!

*
De prachtige oranje Duindoornbessen

***

10 responses to “Nog meer AWD

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een schitterende reportage Ank, je hebt de herten, libellen en spreeuwen er heel mooi op staan en die Bambi, ja…de enige echte🙂 ehhh namen van vogels…daar waag ik me niet aan, maar ik zou van die collage ook een buizerd hebben gemaakt

  2. Die laatste collage is een prachtige afsluiter Ank, toppie.

  3. Leuke foto’s Ank !
    Eerste vogel is Roodborsttapuit en collage idd Buizerd.

  4. Schitterend wat een serie Ank
    allemaal prachtige dieren en natuur foto’s, mijn favoriete foto’s zijn die van de herten vooral foto 2, 3 en 4.
    niets ten nadele van de rest, want ze zijn allemaal heel mooi

  5. Weer een prachtige serie, Ank. De collages zijn super! Mijn favorieten : de spreeuwen, overzichtsfoto’s en de staande foto van het ‘strandje’ met die rode herfstkleuren. Geniet van deze zonnige zondag. Gr Jan W

  6. Wat een variatie zeg, hele mooie foto’s van de herten, maar ook de vogels heb je er mooi op. Leuk die collage’s van de duindoorns en de buizerd

  7. Prachtig de afsluitende collage van de duindoornbessen. Vond ik vroeger al zo mooi toen ik aan zee woonde.
    Fraai de damherten. En ook met geweien, want die hadden ze vorig voorjaar nog niet.
    De vogel lijkt mij ook een buizerd. En mooi de spreeuwenfoto’s!
    Het is toch een prachtig gebied.
    Groetjes

  8. Je hebt er veel werk van gemaakt, Ank.
    Mooi, die collages!
    Bambi is toch wel een scheetje, hè?
    En de witte geweidrager vind ik heel bijzonder….die zagen we nog niet eerder.
    Hopelijk kunnen we ook nog wat van de bronst meemaken, dat zou mooi zijn.

  9. Prachtige serie Ank,

    een mooier overzicht van de AWD als dit kan je haast niet geven.
    Je laat werkelijk de mooie natuur zien en ook de grootsheid van dit schitterende gebied.
    Libellen, damhertjes (staan echt plaatjes tussen), vogels, roofvogels en bloemen.
    Echt een prachtige serie die ik met veel genoegen heb bekeken.

    Groetjes, Helma

    PS Het slechte reageren zit in Internet Explorer.
    Als je in Firefox of in chroom reageert is er niets aan de hand.

  10. Hai Ank,

    Je hebt wel een uitstekende dag gehad in de AWD. Prachtig de jonge hertjes. Misschien wel de laatste keer dat je ze er zo op hebt kunnen zetten. Ze schijnen al bezig te zijn met afschieten en dus duurt het niet lang dat er veel minder herten zijn en die zullen ook nog eens schuwer worden. Je buizerd is inderdaad een buizerd en je hebt hem ook nog eens erg mooi in de vlucht te pakken.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

