Weer Westerveld   9 comments

Deze foto’s zijn van zaterdag 3 oktober, het was enigszins mistig maar later kwam de zon er goed door.
Eerst was het behoorlijk fris en was ik blij met mijn jas maar toen de zon er eenmaal door was was dat veel te warm.
Ik trof Gerrit weer op Westerveld en we hebben de hele ochtend weer samen rondgezworven.
Dit is de opbrengst van die ochtend.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Zwavelkopjes zie je heel veel op Westerveld

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

De Gekraagde aardster

*

*

*

*

*

*

*

Een enorme gal waar ik de naam van ben vergeten

*

*

*

Eén van de laatste Parnassia’s gehuld in druppels

*

Spinnenweb vol dauwdruppels

*

Gerrit tilde een tak op om te laten zien dat daar ook vaak zwammetjes onder zitten.
Ieniemienie klein zijn deze ‘balletjes’, de foto is niet scherp maar ik wilde het toch laten zien.

*

Kleine zwammetjes die letterlijk zo groot zijn als speldenknopjes

***

9 responses to “Weer Westerveld

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je laat ons weer genieten van een serie prachtige foto’s Ank, er zitten echt juweeltjes bij. De opnamen met de aanhangende mist, zijn stuk voor stuk pareltjes.

  2. Heel mooie reeks Ank

  3. Prachtige druppelfoto’s. Weer een hele mooie serie! Je hebt je prima vermaakt zie ik.

  4. Een mooie en leerzame serie, Ank.
    Bij de eerste foto van de Berkeneenstaart had ik niet zo gauw door, dat het om een vlindersoort ging,
    maar bij de tweede foto ontdekte ik een glimp van de rups! Nog nooit van gehoord…jij zeker ook niet.
    Wat is het dan handig om met een kenner op stap te gaan, hè?
    Als druppelfoto is hij ook prachtig en kan zo wedijveren met de andere pareltjes.
    Dat gaat jou nog steeds heel goed af!
    Heermoes zie ik hier vooral in het voorjaar. Ik had niet verwacht, dat je die in okt. nog kon aantreffen.

  5. Pareltjes, diamantjes, briljante foto’s, soms wat mistige, maar ook hartverwarmende foto’s zitten er tussen.
    De Berkeneenstaart, ‘k had er nog nooit van gehoord, knap dat die gevonden is achter dat web.
    Maar mijn foto van de dag is……tromgeroffel…….de Stabij. Heerlijke serie Ank, het koekje bij mijn koffie.
    Gr Jan W

  6. Wat een prachtig gebied is het toch!!!

  7. dat was weer volop genieten, Ank.. van prachtige druppels tot mini tot zelfs de door mij o zo gehate heermoes

  8. De moeite van het vroege opstaan en er heen gaan zeker beloont
    prachtige sfeer, ochtend en macro foto’s, schitterend met die dauw druppels over al op.

  9. Ohwwwwww…………… ik ben gek op druppels en wat laat je heir schitternede foto’s zien Ank!!!
    Ik zit hier werkelijk met volle teugen te genieten van al dat moois wat aan mijn oog voorbijkomt.
    Niet alleen de druppels maar ook de vele paddenstoelen en zwammetjes. Grappig dat bosje paddenstoeltjes in die boomholte en ook dat minibos van paddenstoelen op dat stammetje🙂 Het rupsje op dat blad en ook de mooie “uitsnede” in da tblad daaronder.
    Ik denk dat je met die gal de “Bedeguaargal” bedoeld.
    Prachti en hele inspirerned blog Ank🙂

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

