Amsterdamse Waterleiding Duinen, bronst!!!!   9 comments

Voor de goede lezer was en is het duidelijk (vraagtekens en uitroeptekens in de titel) dat we in eerste instantie vrijwel geen bronstactiviteiten tegenkwamen.
Maar op de valreep, toen het al begon te schemeren en we richting de uitgang liepen met de gedachte dat we geen gevechten meer zouden zien, ontstond er ineens een confrontatie aan de overkant van het water.
Dus toch nog een gevecht kunnen vastleggen.
Misschien is dit wel de laatste mogelijkheid geweest aangezien er zo’n 2.200 Damherten zullen worden afgeschoten in de komende tijd.
Er blijven er dan nog maar zo’n 600 over en die zijn dan natuurlijk bang voor de mensen geworden en gaan vluchten zodra ze je zien.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

9 responses to “Amsterdamse Waterleiding Duinen, bronst!!!!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtige serie Ank, je hebt dat gevecht mooi weten vast te leggen. De 2e foto van het hertje op de brug is heel leuk, het wilde toch even kijken wat jij aan het doen was. Of het écht nodig is weet ik niet, maar 2.200 herten afschieten, vind ik toch wel vreselijk hoor.

  2. Een prachtige serie Ank. Heb je toch nog wat bronst meegekregen in je foto’s.
    Er zitten weer mooie actiefoto’s tussen, waaronder enkele vluchtmomenten, dat zijn mijn favorieten.
    Gr Jan W

  3. Mooie serie, niet alleen de vechtende hertjes, maar ook de herfstkleuren staan er prachtig op.
    Echt leuk vond ik de foto’s van het hertje dat via het bruggetje naar de overkant ging.
    groetjes Ghita

  4. Fraaie serie Ank en leuk dat jullie toch nog vechtende herten zagen.
    Ondanks de schemering zijn het toch mooie foto’s !
    Groetjes

  5. Mooie serie weer Ank! De foto met het hertje op de brug vind
    ik echt super.
    Groetjes Gerda

  6. Nog even op je log gekeken via de pc (kan ik wel antwoorden) naar al deze prachtige beelden, foto 9, 13 en 19 en eigenlijk veel méér zijn zo mooi !!

  7. Prachtige reportage Ank maar ik ehb wel een vraagje:
    Ik kom zelf ook ind e AWD maar je laat hier ook een bruggejte zien waar een ehrtje overheen gaat. Waar is dat bruggetje?? Ik heb dat nl nog nooit gezien!!??? Ik weet wel dat het een enorm groot gebied is maar toch…
    Vreselijk toch dat er zoveel herten worden afgeschoten😦

    Groetjes, Helma

  8. Schitterende foto’s Ank, voorla dat gevecht wat gaaf om dat zo mee te maken en te kunnen fotograferen.

  9. Hai Ank,

    Toch leuk dat je nog een gevechtje tussen twee pubers vast hebt kunnen leggen. Ook al is het een stoeien van nog heel jonge mannen, het blijft leuk om te zien en het is ook nog knap gefotografeerd. Mooie scherpte op beide herten. Leuk moment ook van het hertje dat de brug overloopt. Ik heb zo eens een edelhert op mij af zien komen en dan is zo’n dier behoorlijk groot als je aan de andere kant van de brug staat. Jammer dat het water niet wat rustiger was bij je eerste foto. Zo snel zie je er niet 3 op een rij met een spiegeling. Mooie serie.

    groetjes,
    René

Geef een reactie

