IJsberen in dierenpark Emmen   12 comments

Samen met Gerda ben ik afgelopen zondag nog een keer naar de oude dierentuin in Emmen geweest.
Met gratis entreekaartjes gekregen van mijn broer konden we nog één keer een bezoekje afleggen voordat de dierentuin eind van de maand gaat sluiten om dan in maart weer met de nieuwe dierentuin Wildlands te openen.
Onze belangstelling ging dit keer met name uit naar de twee IJsbeerdames die sinds deze zomer in Emmen zijn gehuisvest.
Ik heb er enorm veel foto’s van gemaakt want deze dieren waren heel speels, een lust voor het oog.
Daarom gaat dit blog helemaal over de IJsberen.
Ze zitten in het verblijf waar voorheen de Kodiakberen zaten en later de Zwarte beren.
In de nieuwe dierentuin krijgen ze een prachtig verblijf waar je ze ook onder water kunt zien.

De foto’s van de andere dieren volgen in een volgend blog.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted december 8, 2015 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , ,

12 responses to “IJsberen in dierenpark Emmen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een hele fraaie serie Ank, er zitten juweeltjes bij hoor. Opname 4 is op het juiste moment genomen knap hoor, en foto 5 is hartstikke leuk.

  2. Prachtige serie Ank. De spetter foto’s erg leuk!

  3. Prachtige dieren….ben helemaal blij….mijn lievelingsdier….spaar ze zelfs….wat een mooie foto’s Ank.

  4. Leuke serie met veel actie. Kreeg je nog water mee van het uitschudden?

    @Ank zegt: Soms bijna maar je kunt er niet meer zo dicht bij staan, er is extra afstand gecreëerd, zowel binnen als buiten het verblijf.

  5. Geweldige serie, Ank met prachtige aktiefoto’s…sjonge…het was je helemaal gegund hoor🙂

  6. ’n Spetterende serie Ank.!! Prachtig zoals je ze hebt weten te vangen in hun spel. T O P !!
    Gr Jan W

  7. heerlijke spetterende ijsbeer serie, wow wat veel foto’s, maar zeker allemaal de moeite waard
    Leuk als de dieren ook eens lekker actief bezig zijn in de dieren tuin,
    soms liggen ze maar wat te luieren, maar in dit geval een en al actie, geweldig Ank.

  8. Wat een schitterende serie en wat een aktie zit er in al de foto`s
    Al die rondvliegende spetters….moet hier meteen de monitor wissen🙂

  9. Wat een prachtige dieren zijn het en je foto’s dat is weer genieten als ik er naar kijk.

  10. Prachtig Ank. Het lijkt een beetje op Blijdorp waar ik een tijdje terug was en waar ik ook wat tijd bij de ijsberen heb doorgebracht.
    Ook ik heb toen behoorlijk wat foto’s van zich uitschudden beren gemaakt, maar zo mooi als degene die jij hebt met dat tegenlicht heb ik niet kunnen maken. Echt heel mooi met die schitterende druppels. Een heerlijke serie van deze prachtige dieren. Laten we hopen dat we ze nog lang mogen bewonderen in de vrije natuur.

    Groetjes,
    René

  11. Hoi Ank,
    Dit is echt super. Prachtig hoe je dit mooie schouwspel van deze ijsberen hebt gefotografeerd.
    Hier hou ik van. Helemaal Top!!

    Groetjes, Marco

  12. Echt een geweldige mooie serie Ank en dan vooral de foto’s weaarbij de spetters in het rond vliegen.
    Begrijp ik het goed dat diertuin Emmen dan voortaan dierentuin Wildlands gaat heten??
    Dat wist ik helemaal niet.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

