Dickens Festijn Deventer 2015, 25e editie -2   14 comments

We gaan weer vlug verder want ik heb heel veel foto’s om te laten zien.
Vandaag begin ik met een Zwols koppel, Bert en Diana Olsder, beiden in compleet nieuwe outfit, door henzelf gemaakt.
Beiden hebben hun eigen kostuum ontworpen en gemaakt, heel knap.
Het kostuum van Bert is van Mr. Bumble uit Oliver Twist.

***

*

*

*

*

*

Je zult maar met zo’n stapel pakjes door de drukke straten moeten laveren!
Hilarische taferelen.

*

*

*

Met ware doodsverachting wagen deze fietsers zich elk jaar weer in de mensenmassa.
Onder luid geroep dat men plaats moet maken fietsen zij door de smalle straatjes, ik ben elke keer weer verbaasd dat dat goed gaat!

*

*

*

*

Ook het echtpaar Hanssen uit Limburg is weer van de partij, Tiny in een prachtig nieuw, weer door haar zelf gemaakt kostuum.

*

*

*

*
En ineens komt daar Ebenezer Scrooge tevoorschijn.
Deze rol wordt al meer dan twintig jaar vertolkt door Loek van Voorst inmiddels ook al weer 72 jaar.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

WORDT VERVOLGD

***

Posted december 22, 2015 by Ank Pot in Deventer, Dickensfestijn, Mensen

Tagged with , , , ,

14 responses to “Dickens Festijn Deventer 2015, 25e editie -2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat was weer genieten, Ank🙂

  2. Hallo Ank mooie serie… knap gedaan wederom
    Groet Tiny Geert

  3. Een hele mooie serie Ank, de foto van het kleine meisje met de bril, vind ik echt prachtig hoor. En wat knap dat die mensen zelf de kleding hebben gemaakt.

  4. Wat leuk weer en wat een werk….geweldig weer !

  5. Gaaf om te zien Ank! Knap om zo’n kostuum in elkaar te zetten.

  6. Leuke opname van de geest, zo tussen de hoeden door.
    De jongen op foto 14 kijkt een beetje angstig.
    Het lijkt net alsof hij bang is, dat er een straal water uit de gieter boven z’n hoofd zal komen🙂
    Kan natuurlijk niet, want die hangt binnen in het borstelwinkeltje!
    Scrooge staat er ook weer geweldig op.

  7. mooie foto`s , en het was super gezellig deze twee dagen.

  8. Dag Ank en Ria, dank jullie voor de mooie foto’s, Herinneringen aan mooie momenten. Ik kijk er elk jaar naar uit. Naar jullie en de mooie herinneringen op beeld erna. Dank je wel. Hajo

  9. Blijft een schitterend evenement daar in Deventer. Je zou als afsluiter van de foto’s van dit jaar eens een kleine compilatie moeten maken van de allermooiste foto’s door de jaren heen. Daar ben ik in ieder geval zeer benieuwd naar.
    De foto’s met kinderen erop blijven toch de mooiste van dit soort series. Ze acteren gewoon minder en het ziet er spontaner uit.
    Erg fraai weer deze serie.

    Groetjes,
    René

  10. Genieten met een hele grote G Ank, schitterend verslag en van dit Dickens Festijn in Deventer

    Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar

  11. Het ziet er weer schitterend uit, Ank. De foto van Scrooge met de twee figuren in de poort vind ik super, het zouden figuren van het verhaal kunnen zijn: the past, the present and the future, nou ja met wat fantasie natuurlijk… Je foto’s zijn een eerbetoon aan de acteurs, die zich wederom van hun beste kant lieten zien.

  12. Ik zal eentonig worden in mijn reacties maar ik vind ze echt weer ontzettend mooi.
    De eerste foto van het stel welke de kleding zelf hebben gemaakt vind ik echt heel knap.
    Prachtig ook die oude fiets en ja, dat hoort er allemaal bij.
    Werkelijk weer schitterende portretten en hele mooie serie.

    Groetjes, Helma

  13. Wat een gedoe lijkt me om de hele dag met die pakjes te lopen! Geloof graag dat het soms lachen zal zijn geweest.
    Toevallig heb ik net in het de kerstbijlage van het Brabants Dagblad een stukje over de Deventer Scrooge zitten lezen.
    Er stond ook een foto bij van hem. Hij hoopt de 25 jaar vol te maken, maar is idd al 72 jaar.
    Knap dat die Limburgse mevrouw zelf haar kostuum heeft gemaakt. Is geen recht toe recht aan jurk.
    Groetjes

  14. Ik ben weer helemaal bij Ank, en het is zoals gewoonlijk weer enorm genieten ! Compliment !
    groetjes. Truus

Geef een reactie

