Culemborg, deel 2   5 comments

Vandaag beginnen we met de Rooms Katholieke Barbarakerk.
Deze werd gebouwd tussen 1884 en 1887.
Het is een driebeukige kruisbasiliek in neogotische stijl.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

De art nouveau panden op de volgende foto liggen aan de Varkensmarkt.
Door een enthousiaste bewoner van het poorthuis werden we meegenomen om de erker eens goed te bekijken en met name de metalen steunen onder de erker.
Het blijken varkenskoppen te zijn, op de derde foto goed te zien, een detail dat je normaal gesproken over het hoofd zou zien.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

WORDT VERVOLGD

***

5 responses to “Culemborg, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oh wat geniet ik hiervan. Zie nieuwe dingen.

  2. Mooie heldere opnames in de kerk Ank.

  3. Prachtige serie van de kerk, Ank, mooie details. Ook de huizen heb je weer een nauwkeurige blik gegund
    en de hulp van een bewoner leverde je bijzondere varkenskoppen op!! Dat je dat detail gemist had!! 😉
    De laatste foto uit de synagogeserie is mijn favoriet, mooi compositie en prachtige van kleur. Gr Jan W

  4. Hoi Ank,
    dit is toch wel heel erg mooi hoor!
    Ik verbaas me erover dat je daarbinnen mag fotograferen. Meestal willen ze dat niet hebben,
    maar ik ben blij dat dit daar wel mag want dit is zeer zeker de moeite waard.
    Je oog voor details laat je hier ook weer duidelijk zien. Ik heb er weer van genoten.

    Groetjes, Helma

  5. Dit deel had ik dus ook gemist.
    Echt mooi is Culemborg

Geef een reactie

