Culemborg, deel 4   9 comments

We zijn aangekomen bij het mooie stadhuis van Culemborg.
De kleur van de deuren is nogal opvallend.
Vanaf het bordes kijk je mooi uit over het marktplein.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Op de plek waar van ongeveer 1270 tot 1672 een kasteel heeft gestaan, is nu nog enkel een kasteeltuin met een fruitschuur.

*

*

*

*

*

*

*

Het pand De Fonteyn is een vroeg 16e eeuws pand wat eigendom was van de betovergrootvader van Jan van Riebeeck.
Nu is het het Jan van Riebeeckmuseum.

*

*

*

*

*

*

*

*

Dit gebouw is de in 1788 gebouwde visafslag.
Tot 1940 was dit nog in gebruik.
Het beeld wat er bij staat is van de laatste stadsomroeper Manus van Empel.

*

*

*

WORDT VERVOLGD

***

Posted januari 31, 2016 by Ank Pot in Architectuur, Nederlandse steden

Tagged with , , , ,

9 responses to “Culemborg, deel 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooi stadje Ank.
    Mooie reportage met weer prachtige details.

  2. Een mij volledig onbekende stad, dat maakt het bekijken van je beeldverslag extra leuk! Jammer voor jullie dat het weer niet helemaal meewerkte, maar dat maakt voor de kwaliteit van de beelden helemaal niets uit – die is, zoals gebruikelijk, top!!

  3. Zó leuk om jullie te volgen tijdens de wandeling. Er is zoveel te fotograferen dat je haast een nachtje moet blijven slapen. Zaterdag ga ik op bezoek, maar dan kom ik niet aan fotograferen van de stad toe. Ik geniet met volle teugen van je foto’s.

  4. Een prachtige serie is het weer.

  5. Een hele fraaie serie Ank, vooral het stadhuis heb je erg mooi gefotografeerd.

  6. Goh…..wat valt er veel te zien in Culemborg
    Jouw stadswandelingen vervelen nooit…poeh ….wat veel moois weer🙂

  7. Een prachtige serie waar ik de stadsomroeper als favoriet in heb. Het is volop genieten van Culemborg door jouw lens, Ank.
    ‘k Heb ook de herinnering aan een klein pakje miss blanche á fl 0,45, waarschijnlijk mijn eerste grote zonde….
    Gr Jan W

  8. Hoi Ank,
    ik kan alleen maar zeggen dat ik werkelijk danig onder de indruk ben.
    Wat een geweldige mooie foto’s en wat een mooi stadje moet dit zijn!
    Ik geniet dan ook echt van je foto’s.

    Groetjes, Helma

  9. Een prachtige serie en wat een mooi stadje is Culemborg!
    Schitterende foto’s van fraaie plekjes. Ja, ons eigen land heeft veel moois te bieden, maar niet iedereen ziet dat.
    Groetjes

Geef een reactie

