Zeepbellen   11 comments

Al een tijdje ben ik grieperig en zoals het nu lijkt heb ik blaasontsteking, morgen maar even contact met de huisarts opnemen.
Toch kon ik het met de (voorlopig laatste) vorst niet laten om nog een keer bellen te blazen.
Ik hoefde er niet voor naar buiten kon het vanuit de keukendeur zo doen.
Ook dit keer wilden de bellen niet echt goed bevriezen en het was ook heel lastig om ze ergens ‘neer te leggen’.
Ik heb al wel door dat kleinere bellen minder snel knappen.
Maar het vergt nog heel wat oefening, ik denk dat het het best gaat op een vers pak sneeuw want dat geeft een zachte landing.
Bovendien moet het zeker een paar graden vriezen…..

***

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted februari 18, 2016 by Ank Pot in Sneeuw en ijs

Tagged with ,

11 responses to “Zeepbellen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Toch wel heel mooi gedaan hoor Ank ! Vooral de eerste vind ik knap !

  2. Eigenlijk zijn ze allemaal knap🙂

  3. Prachtige foto’s Ank.
    Ik had het ook van de week dat ze niet bevroren
    Nu heb ik er iets op bedacht voor de volgende keer als het niet hard genoeg vriest.
    Ga ijsblokjes maken en daar op de bellen maken. Krijgen ze kou van de onderkant.
    Dit werkte ook goed toen er sneeuw lag.
    Beterschap !
    succes met de bubbels.

  4. Ik vind ze toch allemaal wel wat hebben, hoor Ank. Ben er zelf ook even mee bezig geweest en het valt inderdaad nog niet mee om ze heel te houden. Het was hier in ieder geval net koud genoeg om ze te laten bevriezen, maar na verloop van tijd begonnen ze dan te verschrompelen. Ik heb begrepen dat het eigenlijk -15 moet zijn… en dat was het bij lange na nog niet. Toch leuk om even te doen. Jij hebt er in ieder geval ook een paar met fraaie ijskristalgroei!
    Groet, Dick

  5. Als ik zulke bellen zou blazen en de de dokter zou zeggen dat ik blaasontsteking had…..dan zou ik toch gaan twijfelen aan zijn kunde…
    Een prachtige serie weer, Ank, bellen met kleur, nagenoeg kleurloos, bevroren of met mosjes, ze zijn top!!
    Gr Jan W

  6. Ze zijn weer prachtig!

  7. Zo mooi !

  8. Ank een serie om trots op te zijn !!
    Ik hoop dat je snel weer beter bent maar ik sluit mij aan bij J@nW😉

  9. Zo als ik al op FB zei, ze zien er echt heel mooi uit !!

  10. Bijzonder mooi, en knap gedaan Ank. Beterschap gewenst hoor.

  11. Ik vind ze geweldig Ank en ik doe je dit echt niet na hoor.
    Niet dat ik dit geprobeerd heb maar het feit dat er hier geen sneeuw ligt hihi…
    Dit is echt geweldig om te zien en je hebt dit dan ook echt heel knap gedaan.
    Mijn complimenten.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

