In memoriam   13 comments

Vorige week werd duidelijk dat ze er niet meer is, het oude moervosje uit de Amsterdamse Waterleiding Duinen.
Het schijnt dat ze 12 jaar is geworden, ik heb het opgezocht en dat is vrij oud voor een vos in het wild, ze worden dan gemiddeld zo’n 9 jaar.
Ik ga er niet sentimenteel over doen hoor, het hoort bij de natuur maar ik zal haar wel missen als ik weer eens op bezoek bij de vossen ga want ze was er bijna altijd. En ze was heel herkenbaar met haar lichte kop, de lichte vlekjes boven de ogen en het ‘chipje’ uit haar oor maar vooral haar samengeknepen ogen!
Het was de eerste vos die ik in het wild zag en fotografeerde, ze was altijd heel erg op haar gemak bij de mensen en ze kon zo heerlijk genieten van het zonnetje.
Een aantal foto’s die ik door de jaren heen van haar heb gemaakt.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

13 responses to “In memoriam

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie serie ter nagedachtenis aan dit prachtige vosje, Ank.
    Groetjes, Truus

  2. Ach gut, deze serie prachtige foto’s heb je in elk geval.

  3. Ank je foto’s zijn een prachtige herinnering.

  4. Een prachtige reeks Ank. Ze heeft je een paar mooie dagen geschonken en veel herinneringen.
    Gr Jan W

  5. ook bij jou een mooie serie over het lieve Moervosje, je ziet goed verschil tussen winter en zomer vacht en bij de laatste foto’s is de ouderdom zichtbaar. Een mooie herinnering.

  6. Ja, ik had het ook gelezen en dacht meteen aan jou en Ria
    Mooie foto`s en die foto op d`r rug is super

  7. Pracht van reeks, Ank!
    Heel mooi in beeld gebracht…
    Groetjes Anna

  8. Pracht van reeks, Ank!
    Heel mooi in beeld gebracht…
    Groetjes Anna

  9. Wat jammer, dat ze niet meer leeft. Ik denk, dat ze de meest gefotografeerde vos was van de AWD.
    Maar 12 jaar is een prachtige leeftijd, hè? Ze heeft ons heel veel gegeven en we hebben prachtige foto’s als herinnering.
    Een mooie serie, Ank!

  10. Hoi Ank,
    Wat een prachtige opnames van deze mooie en inmiddels bekende vos.
    Schitterende beelden.

    Groetjes, Marco

  11. Een heel gave serie van deze vos heb je bijenkaar gefotografeerd Ank

  12. Ze is er inderdaad niet meer Ank
    en ik ben ook hele blij haar gekend te hebben.
    Mooie fotoreeks heb je aan haar opgedragen.

    Groetjes, Helma

  13. Hai Ank,

    Een hele mooie gedenkreeks zet je hier neer van de het dier dat de twijfelachtige eer heeft om de eerste “rugzakvos” genoemd te worden.
    Ook ik heb haar een aantal keren gefotografeerd en ik denk dat mijn mooiste foto van deze vos is van het moment dat ze een jong stond te zogen.
    Hoewel het niet goed is dat de dieren gevoerd worden met chips en gevulde koeken, lijkt het er toch op dat deze vos er niet onder geleden heeft.
    Nogmaals, een serie met heerlijke platen.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

