Delfts Blauw   10 comments

Afgelopen donderdag zijn Ria en ik een dagje naar Delft geweest.
We waren er allebei nog nooit geweest en hadden er ook helemaal geen beeld bij.
Maar wat een mooie stad is Delft. Prachtige monumenten in een mooie binnenstad.
We begonnen met koffie en een Delftse Donder bij het Stads Koffyhuis

en daar hadden we geen spijt van.
Zoals jullie weten staat Delft bekend om het Delfts Blauw en dat was rijkelijk aanwezig, met name op het toilet.
Het fotograferen ervan leidde tot hilariteit toen er een mevrouw van het toilet afkwam en mij met fototoestel zag staan😉
Verder nog meer Delfts Blauw in dit blog, het zal nog wel in meer blogs zitten want we kwamen het overal tegen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Dit boerenkoppel ging direct poseren toen ze ons zagen en dat vonden wij niet zo leuk dus vroegen we hen gewoon hun gang te gaan.
Daar begrepen ze niets van en ze liepen al mopperend voor ons uit dat ze altijd voor iedereen moesten poseren en dat dat voor ons weer niet goed was.
Het is ook nooit goed of het deugt niet *lol*
De achtergrond heb ik wat bewerkt want die was erg storend, echt mooi vind ik het niet, maar ja….
*

*

*

***

Posted mei 1, 2016 by Ank Pot in Mensen, Nederlandse steden

Tagged with , ,

10 responses to “Delfts Blauw

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een fraaie serie opnamen Ank, er zullen niet veel zijn, die zo’n mooi “selfie” hebben gemaakt hoor.

  2. Gezellig en sfeervol en het mooie Delft Ank.😉
    Mooie blauw witte serie.
    Heerlijk Hollands

  3. Hé, wat grappig, ik herkende direct het werk van kunstenaar Hugo Kaagman, Even gegoogeld, en jawel: http://www.kaagman.nl/index%20n.htm

  4. Eén en al Delfts blauw en wat leuk om via de link van Hendrika de kunstenaar in de Bonte Ossteeg aan het werk te zien.
    Voor je zelfportret heb je ook een mooie omlijsting gekozen🙂

  5. Weer genoten van jullie dagje uit
    Mooie reeks is het nu al, hopelijk komt er nog meer ?

  6. Ik vind Delfts Blauw best wel heel mooi, maar zo overdadig hoeft het niet voor mij.
    En dan bedoel ik niet het aantal foto’s, Ank, maar daar rondlopend zou ik het heel snel genoeg vinden.
    Gr Jan W

  7. Zo… dat is echt Delfts blauw daar zeg!
    Niet alleen veel winkeltjes met snuisterijen maar ook zelfs de kledij van sommige bewoners.
    Ook buiten bij muren en beelden op sokkels zie je het Delfst blauw. Jij weet altijd van die leuke dingen en items in beeld te brengen🙂
    Leuk die foto van jezelf in de spiegel.

    Groetjes, Helma

  8. leuk foto serie met veel delfts blauw er in verwerkt, prachtig die dubbel portret foto, leuk bewerking, ook de koe is heel mooi Ank.

  9. Hai Ank,

    Die spiegelfoto is werelds natuurlijk. Leuk dat jij dat soort dingen toch ziet. Sowieso een erg mooie serie van een uniek stukje Nederland. Ik heb er wel vaker iets over gelezen en gezien, maar ik ben er zelf nog nooit geweest. Tsja en die collage kan zo in het rek met ansichtkaarten. Prachtig gedaan.

    Groetjes,
    René

  10. Zo een serie is weer genieten!

Geef een reactie

