De mooie natuur van het Westerveldse Bos, deel 1   13 comments

Gisteren ben ik weer even een paar uurtjes naar het Westerveldse Bos geweest het natuurgebiedje dat tegen onze woonwijk aan ligt.
Ik wilde kijken of er op het Parnassiaveldje/moerasgebiedje wat te beleven was.
En natuurlijk was daar volop leven.
Helemaal geel van de Boterbloemen en er fladderde en vloog het e.e.a. rond, maar dat komt in deel 2.
In het water van de slootjes hoorde je overal de kikkers kwaken.
Vandaag de eerste serie foto’s die ik er maakte.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

Twee keer dezelfde rij knotwilgen, wat kun je met je standpunt toch een heel andere foto creëren!

*

*

*

Hele plakkaten met mos met roestbruine moskapsels, tijd om de macrolens tevoorschijn te halen!

*

*

*

*

*
Deze bijen vielen op omdat ze in een groepje bleven vliegen.
Misschien dat de bij rechtsonder de koningin is?
Dankjewel Anna voor de uitleg: het zijn Puntbijvliegen ( een zweefvlieg soort) en die vliegen allemaal boven een vrouwtje om te kunnen paren…

*

*

*

*

*

*

*

***

13 responses to “De mooie natuur van het Westerveldse Bos, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een mooie serie. Bijzonder dat je een groepje/zwermpje bijen kon “vangen”.
    De kikker met de blaaswangen is ook geweldig.

  2. Geweldig om zo’n mooi natuurgebied naast de deur te hebben Ank. Voor deze fraaie foto’s hoefde je dus niet ver weg, ik heb geen idee of dat de Koningin is.

  3. Prachtige serie, Ank!
    Heerlijk al die boterbloemen… en die bijen, dat zijn Puntbijvliegen ( en zweefvlieg soort en die vliegen allemaal boven en vrouwtje om te kunnen paren…
    Leuk hoe je dat hebt vastgelegd!
    Lieve geniet-groetjes Anna

  4. Ank wat een prachtige serie en je macrofoto’s subliem !!

  5. Er was daar genoeg te zien….in dat veldje !
    Mooi al die boterblommetjes
    En je macro`s van het mos zijn ook weer geweldig geworden.
    Fijn pinksterweekend

  6. Wat een heerlijke lenteblog. Leuk die bijen, weer wat geleerd over het bijenvolkje. Mooie groene kikkers. Ik vind jouw macro’s van de mosjes en de sporekapsels erg mooi geworden.
    Ben benieuwd naar deel 2
    groetjes Ghita

  7. Schitterend! Je hebt je ogen goed de kost gegeven en er alles uitgehaald, dat erin zat.
    Fijn weekend.

  8. Altijd leuk en makkelijk zo’n fraai natuurgebiedje in de buurt, waar ook nog eens genoeg te zien is. Leuk die bijen…eh…zweefvliegen. Je mossenmacro’s zijn wat mij betreft het hoogtepunt van deze serie.
    Groet, Dick

  9. Hai Ank,

    Wat een mooie gevarieerde serie van dit prachtige gebied. Als ik toch eens in de buurt ben ga ik daar zeker een keertje langs. Mooie landschapsplaten en de mossen heb je heel fraai vastgelegd. Die puntbijvliegen zijn voor mij de favoriet. Mooie soort en een heel apart verschijnsel.

    Groetjes,
    René

  10. ’n Prachtige serie, Ank. De Puntbijvliegen vind ik super, een bijzondere ontmoeting.
    Bij de mosjes en de boterbloemen heb je heerlijk gespeeld met de scherptediepte! Top!!
    Ik wens je een goed weekend. Gr Jan W

  11. prachtig serie, heel mooi die ontluikende natuur in de lente.

  12. Prachtige serie Ank.
    De uitstraling van het gebied zelf met de mooie gele velden, maar ook de mooie scherpe kapsels van het mos. Heel fraai en duidelijk van detail. De kikkers zijn ook hele mooi en grappig dat je de kikkervisjes zo mooi kon fotograferen. Je kon nog wel eens gelijk hebben met die bijen voor wat de koningin betreft.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes, Helma

    OT Als het goed is moet je weer normaal je gegevens kunnen invullen op mijn blog.

  13. Mooie foto’s Ank. Landschaps, maar ook die bijen en die Kikkers. Prachtig. Groetjes Frank

Geef een reactie

