De mooie natuur van het Westerveldse Bos, deel 3   10 comments

Afgelopen zaterdag en ook vandaag ben ik met Hannie naar het Westerveldse Bos getogen.
En weer zagen we allerlei moois en hebben we genoten van dit prachtige gebied.
Vandaag begin ik met de foto’s van zaterdag en daar volgt ook nog  een volgend blog mee, zoveel is er te fotograferen.

WORDT VERVOLGD

***

We beginnen met twee foto’s van de Echte Koekoeksbloem, een prachtig fragiel bloemetje

*

*

Op een braak stukje terrein zie je allerlei zaden kiemen……..

*

………ook staan er al de eerste mossen

*

*

*

*

……………….en een kruipende Boterbloem

*

*

*

*

*
Een ieniemini rupsje in een grote groene wereld

*
En weer zagen we de prachtige zeldzame Bruine Korenbout

*
En een Vroege Glazenmaker die verstoppertje speelde op een onbereikbare plek

*
Zo mooi is de pluis van een Paardenbloem

*
Met je neus in de nectar!

*

*
Een (Moeras?)-Vergeet Me Nietje

*

*
Dit is een Schietmot (met dank aan Dick)

***

10 responses to “De mooie natuur van het Westerveldse Bos, deel 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. In love.

  2. Een fraaie gevarieerde serie foto’s Ank, dat mini rupsje is heel leuk om te zien, daar moet je oog maar net op vallen. Mijn favoriet is nr.19 prachtig!

  3. Weer een fraaie opbrengst aan macro’s met voor mij als hoogtepunt de Bruine Korenbout (1e) en het moerasvergeetmenietje. De laatste foto is van een schietmot?
    Groet, dick

  4. Je vergeet-me-nietje is een veelkleurig vergeet-me-nietje. Je had goed weer voor macrofotografie, de laatste dagen waait het veel te hard.

    @Ank zegt: Dit was zaterdag en toen waaide het ook heel hard, het is gewoon een kwestie van geduld en op het juiste moment afdrukken!

  5. Heel mooie serie Ank.
    Hier staat er momenteel te veel wind om te fotograferen…

    @Ank zegt: Ik waaide ook uit mijn jas hoor, windkracht 5! Maar je moet gewoon even geduld hebben tot het even stilvalt en dan knippen!

  6. Kun je merken dat we hier meer aan zee zitten, zo’n bos met zulke prachtig flora en fauna hebben we hier helaas niet
    Schitterende serie, macro en close-up foto’s Ank

    RE: Heb je die allemaal in de tuin staan Bram?
    Was het maar waar Ank, zo’n grote tuin heb ik niet.

    En ik heb deze keer voor een random gallery gekozen, dus de volgorde is steeds anders,
    foto’s zijn wel genummerd in de grote weergave.

  7. Een prachtige serie weer, Ank. Ik ga voor de bloeiende grasjes!
    Gr Jan W

  8. Wat een prachtige serie weer…smullen van al dit moois !!

  9. Heerlijke reeks, Ank!
    Een ware genot voor het oog…
    Groetjes Anna

  10. Prachtige foto’s Ank en zo mooi gefotografeerd.
    De ontkiemende zaden staan er ook echt heel mooi op.
    De libellen zijn machtig mooi en helder en de moeras vergeet me niet is ook heel fraai.
    Prachtig gebeid als ik dit zo bekijk.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

