De mooie natuur van het Westervelsde Bos, deel 5   11 comments

We gaan weer verder waar we gebleven waren met de foto’s van afgelopen zondag.
Onder deskundige ‘leiding’ van Gerrit Reitsma struinen we het gebied door en we zien er van alles.
We nemen rustig de tijd om e.e.a. op de foto te zetten.

***

*

*
Al gauw vonden we Bruine Korenbouten die aan het opwarmen waren in de zon

*

*

*
Wat zit zo’n beestje toch ingewikkeld in elkaar

*

*

*

*

*

*

*

*
Ook een Paardenbijter Glassnijder (dankjewel Nathalie voor de verbetering) hing in het gras om warm te worden, jammer genoeg kun je ze zo niet vrij van de achtergrond krijgen

*

*

*

Een weekschildkever

*

*

*
Rupsen van een stippelmot

*

*

*

*
Rode weekschildkever   Roodkopvuurkever (Gerrit bedankt voor het verbeteren)

*

*

*

*

*

*

*

*

Het hart van deze Boterbloemen is heel verschillend, het is mij niet duidelijk of dit nu verschillende stadia zijn of twee verschillende soorten

*

*

*
Met dank aan Hannie voor de volgende twee foto’s toen ik een Bruine Korenbout Vroege Glazenmaker (bedankt Nathalie voor de verbetering) op mijn vinger liet zitten en probeerde hem te kussen, maar helaas geen prins op het witte paard te zien ;-(

*

*
Om iedereen gerust te stellen, ik heb hem weer netjes teruggezet in het riet

***

11 responses to “De mooie natuur van het Westervelsde Bos, deel 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige serie Ank, de éne foto nog mooier dan de andere. Een dik compliment waard hoor.

  2. Wat een mooi gebied en met een gids in de buurt zie je nog veel meer natuurlijk. Haha, een tamme libel.

  3. wat is het toch een mooi gebied met veel soorten! en wat een mooie foto’s heb je gemaakt🙂
    de paardenbijter is een glassnijder en de bruine korenbout op je hand (althans, de 2 foto’s erna) zijn vroege glazenmakers😉

  4. Dit is genieten en wat een bofkont ben jij… met zo’n prachtige libel op je vinger!!
    Heel mooi, Ank!
    Lieve groetjes Anna😀

  5. Een superblog Ank, top! De druppelfoto’s en die van ‘het gezicht’ op de rug van de libel zijn mijn favorieten.
    Ik wens je een mooi weekend. Gr Jan W

  6. Prachtig Ank! Ze zijn allemaal even mooi. Heb je de laarzen al?
    O ja, die prins op het witte paard die komt ooit vanzelf hoor! (LOL)

  7. Wat een prachtige foto`s, de een nog mooier dan de andere……ik zou niet kunnen kiezen….daarom voor allen een dikke pluim.

  8. Ank wat een prachtig gebied is het als ik in de omgeving zou wonen was ik waarschijnlijk alleen thuis om de camerabatterijen te laden en geheugenkaarten te legen😉

  9. Mooie serie weer, vooral de macro’s van de libellen en het heermoes vind ik top!
    Sinds wanneer komt de prins op het witte paard als je een libel kust? Dat werkt toch alleen met kikkers?
    Groet, Dick

  10. Schitterend Ank, wat een mooie diversiteit aan foto’s en onderwerpen.
    Insecten bloemen in detail en heel mooie overzicht foto’s

  11. Ohhhhh…. zo mooi deze foto’s Ank!
    De vroege glazenmaker en de korenbouten zijn super. De platbuik vind ik echt fantastisch
    Ook de eendagsvlieg heb je mooi kunnen vangen. Wat is de natuur dan toch ook vreselijk mooi met een scala aan bewoners.
    ik heb er weer van genoten.

    Groetjes, Helma.

Geef een reactie

