Allerlei in het Westerveldse Bos   15 comments

Er is van alles te zien en te vinden in het Westerveldse Bos en dus valt er ook heel veel te fotograferen.
Je moet er echter wel naar zoeken, het is echt niet zo dat alles zo voor ‘oprapen’ ligt.
In dit blog o.a. de Libellen en Juffers die ik op beide dagen heb gevonden.
Als iemand namen weet van hetgeen ik heb gefotografeerd dan graag even melden ook als ik de verkeerde naam er bij heb gezet.

WORDT VERVOLGD

***

Dit eendenkoppel zat te genieten van het mooie uitzicht op de sloot voor hen waarin de kikkers vrolijk kwaakten

*

*

*

*

De rups van de Sint Jansvlinder was zich lekker aan volvreten. Er zaten er meerdere.

*

*

*

*
Een Gewone Oeverlibel hing in het gras tussen de dauwdruppels

*

*

Ook zag ik meerdere Vuurjuffers

*

*

*

Een Zegge soort

*

Echte Koekoeksbloem

*

Ook de Bruine Korenbout was er weer

*

*

*

Dit lege slakkenhuis vond ik net een fossiel zoals het daar lag in het natte zand

*

De Viervlek hing er ook weer mooi bij voor de foto

*

Als je Zuring goed bekijkt is het toch ook prachtig

*

*

Een Glassnijder aan een grashalm

*

*

De Distel begon net zijn knoppen te openen

*

Wat dit voor Juffer is kon ik niet thuisbrengen.
Update: Een Variable Waterjuffer (dankjewel Nathalie)

*

*

Een paringswiel van twee Azuurwaterjuffers

*

En de prachtig gekleurde Azuurwaterjuffer

*

*

En dit is (alweer volgens Nathalie) ook een Variabele Waterjuffer

***

15 responses to “Allerlei in het Westerveldse Bos

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig! Ik wandel de route zó weer mee. Wat boffen we toch met dit gebied dichtbij huis.

  2. mooie blog weer Ank, wat is daar veel te zien!
    de rupsen van de Sint-jansvlinder heb ik nog niet gezien dit seizoen, mooi!!

    en enkele juiste namen😉
    – vroege glazenmaker = gewone oeverlibel
    – roodoogjuffers = vuurjuffers
    – paardenbijter = glassnijder
    – eerste onbekende juffer (2 foto’s) = variabele waterjuffer
    – paringswiel onbekende juffers = azuurwaterjuffers
    – laatste foto = variabele waterjuffer

    :-))

  3. Mooie zomerse serie Ank met fraaie macro’s

  4. Mooie serie weer en ik zie dat Nathalie je lekker op weg heeft geholpen met de naamgeving. Altijd makkelijk zo’n volgster😉 want met name juffers determineren is erg moeilijk. Nu al rupsen van de St.Jansvlinder? Die vliegen nog helemaal niet toch? tenminste niet hier in het duingebied.
    Groet, Dick

  5. Een bijzonder mooie serie Ank, hier kan ik echt van genieten hoor.

  6. Ooh dit is weer een lust voor het oog Ank, prachtig. De kleuren en glans spatten weer van mijn beeldscherm af. De regen/dauwdruppels op de paardenbloem ook supermooi.

    gr. Truus

  7. ik zag dat mijn link niet juist was, dus even aangepast😉

  8. wat een schitterende reeks…

    puur genieten hier

    groeten

  9. Prachtige serie, Ank, Ik zit weer te genieten. Ik weet bijna geen namen meer en merk nu weer hoe moeilijk het is,
    om vanuit een detail die naam te vinden. Een kenmerk van de Paardenbijter is de afbeelding van een spijker, net onder het borststuk.
    Gr Jan W

  10. heerlijk om daar met je camera rond te struinen zo te zien aan je foto’s Ank, prachtige gevarieerde foto’s

  11. Hoi Ank,
    Wat een mooie reeks foto’s!! Schitterend gedaan en lekker gevarieerd.
    Die vliegen op foto 2 en 3 zijn echt super, mooi met die gele bloem.
    Ook die rupsen en juffers zijn erg mooi. Echt genieten weer.

    Groetjes, Marco

  12. Dat jij goed kijkt in dat bos is wel duidelijk
    Wat een variatie weer aan flora en fauna

  13. WAUW… prachtig Ank!
    Wat een heerlijke serie om naar te kijken en te bekijken…
    Fijne dag en lieve groetjes van Anna😀

  14. Hoi Ank,

    dat was dus een heerlijk wandeling en we krijgen ook nog een vervolg zie ik wel.
    Heerlijk al die libellen en juffers maar ook da andere aspecten van de natuur heb zoals de bloemen en de insecten heb je mooi in beeld gebracht. Wat is de natuur toch ook mooi en wat heeft ze veel te beiden.

    Groetjes, helma

  15. Geweldig wat een variatie Ank, heel veel soorten dieren en planten, prachtige scherpe foto’s

Geef een reactie

