En weer Westerveldse Bos   14 comments

De laatste serie foto’s van mijn twee bezoekjes aan het Westerveldse Bos een paar dagen geleden.
Wat ik weet van hetgeen op de foto’s staat zal ik er bij zetten.
Mochten jullie toevoegingen/verbeteringen hebben dan zie ik die graag!

***

*

Roodkopvuurkever

*

*

*
De Rietorchissen kwamen in bloei

*

*

*
Moskapsel

*
Ronde Zonnedauw

*

De Akkerhoornbloem die heel klein is

*
Icarusblauwtje

*

*
Upside down 😉

*

*
Een spinnenpaar met kraamkamer

*

*
Een spin met prooi

*
Vetblad

*

*
Een eitje van het Oranjetipje op de Pinksterbloem, een wonder dat ik het ontdekte, zooo klein!

*

*
Een Pyamawants, gestreept van boven en gestippeld van onderen

*

*

*

Een Stro-uiltje (met dank aan Nathalie)

*
De bijvangst van een vlinderfoto, een heel klein bijtje (?)

*
Bladhaantjes in actie

*

Een klein Kroosvlindertje

*
Dankzij Dick weet ik dat dit een Kniptor is (bedankt Dick)

*

*

Volgens Dick is dit een Strontvlieg

*

*

*

Een Blauwe Breedscheenjuffer (met dank aan Nathalie)

*
Deze Schorpioenvlieg heeft een spin te pakken

*
Een prachtig gekleurd klein kevertje waar ik geen naam van weet

***

14 responses to “En weer Westerveldse Bos

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik geniet van je beelden. Geen last van de wind? Dat is bij mij altijd de spelbreker bij macrofotografie.

  2. Wat een opbrengst weer,met een paar fraaie waarnemingen ertussen. Pyjamawants bijv. Nog nooit gezien helaas.Ik kan je helaas niet veel verder helpen. Na het kroosvlindertje komt een kniptor en twee plaatjes verder een strontvlieg. Moskapsel van haarmos? Na de zonnedauw: akkerhoornbloem? Na de icarusblauwtjes: zwarte soldaatjes?
    Groet, Dick

  3. Een super mooie serie, Ank. Dat kleine bijtje is -denk ik- een Goudwespje, gezien de kleur.
    Mijn favoriete foto is die van de spin op de staande foto, prachtig van scherpte en kleur. Ik wens je een fijn weekend.
    Gr Jan W

  4. Schitterende foto’s Ank, de één nog mooier dan de andere, ik ben er een beetje stil van hoor…klasse!!

  5. HOi Ank,
    Wat is dit mooi!! Werkelijk schitterend hoe je al deze kleine beestjes en prachtige bloemen hebt weten te fotograferen. Foto’s 2, 3, 10, 11 en 12 vind ik echt heel erg mooi. Wat een plaatjes. Een puike serie dit, dikke complimenten hoor Ank!!

    Groetjes, Marco

  6. Práchtige foto’s Ank!

  7. Ank een serie macro-foto’s om de vingers bij af te likken prachtig!!

  8. weer een prachtige serie! er zit toch wel heel veel diversiteit in dat bos van jullie 😉 foto icarus en natuurlijk het oranjetipje-eitje is super!!

    hierbij nog enkele namen:
    – vlinder na de pyjamawantsen = stro-uiltje
    – rups weet ik niet zo 1-2-3, misschien een plakker
    – juffer na de rups = blauwe breedscheenjuffer

  9. Prachtige foto’s Ank, knap dat je al zoveel soorten zelf weet, ik had de helft nog niet geweten

  10. Knappe serie, Ank!
    Een ware lust voor het oog…
    Lieve geniet-groetjes Anna 😀

  11. Heel mooi weer. Wat is er veel te zien. Jammer dat ik even verstek moet laten gaan. Net nu de orchideeën gaan bloeien 😦

  12. Waauw….wat een mooie oogst
    Wat is daar veel te ontdekken, te zien en te bewonderen.
    Topserie weer met prachtige macro`s

  13. Hoi Ank,
    wat is dit vreselijk mooi allemaal. Geweldig om al deze insecten te zien en ook al die kleuren zijn prachtig.
    Het eitje van het Oranjetipje op de Pinksterbloem is inderdaad een prachtig moment. Deze zie je anders natuurlijk nooit.
    Het zonnedauw is geweldig en ook de Pyamawants. Wat een mooie felle kleuren heeft deze wants. Werkelijk weer een genietblog.

    Groetjes, Helma

  14. Hai Ank,

    Een schitterend gebied met een grote variatie aa soorten zoals je laat zien in je laatste drie blogjes. Mooi de druppelfoto’s, maar je insectenfoto’s zijn ook stuk voor stuk schitterend. De rode juffers spreken mij heel erg aan. Nooit eerder gezien die kleuren. Een gebied waar je je uitstekend kunt vermaken.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

