Broeierige dag in Westerveldse Bos, deel 1   10 comments

Vorige week zaterdag was Ria een dagje naar Zwolle gekomen om het Westerveldse Bos eens te bezoeken.
Daar hebben we bijna de hele dag rondgezworven en veel gezien n gefotografeerd.
Het was in tegenstelling tot de voorspellingen een prachtige dag en het was zelfs broeierig warm.
De wilde Orchideeën staan volop in bloei, een prachtig gezicht.

WORDT VERVOLGD

***

*

Rietorchissen in verschillende kleuren stonden er te bloeien

*

*

*

*

De ratelaar

*

Ik vond er het zeldzame Teer Guichelheil, een heel klein plantje

*

Heel veel beestjes die ‘gevangen’ waren door het Vetblad

*

Ook de zonnedauw zat vol ‘lekkers’

*

*

*

Bruin Zandoogje

*

Kroosvlindertjes fladderden boven het water

***

10 responses to “Broeierige dag in Westerveldse Bos, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi, vooral ook de Ratelaar echt prachtig !!
    gr. Truus

  2. Oh, het guichelheil gevonden! En ook nog in een mooie kleur. Ik mis veel momenteel.

  3. Prachtige foto’s Ank, wat zijn die orchideeën mooi hè? De foto van het kroosvlindertje is ook heel fraai, die had ik nog nooit eerder gezien.

  4. Wat een mooie serie weer, Ank. Slechts de Ratelaar en het Zandoogje heb ik weleens voor de lens gehad.
    Ik ga voor het zeldzame Teer Guichelheil, een nieuwe ontdekking, die had ik zelfs nooit op foto gezien zover ik weet.
    Heerlijk wakker worden met zo’n serie foto’s. Tijd voor een bakkie koffie, neem er zelf ook 1, Ank, je hebt het verdiend!
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

  5. heel mooi begin met een overzicht foto Ank, en dan die prachtig detail foto’s er achter aan.
    heel mooie serie macro foto’s met prachtige kleuren en soms wrede details, maar dat is de natuur eten of gegeten worden.

  6. Mooi hoor Ank! Kroosvlindertje heb ik ook al eens gezien.

  7. Die lens van jou heeft toch wel voordelen, hoor.
    Zo mooi als jij de Zonnedauw erop gekregen hebt, dat lukt met mijn telelens niet.
    Het Kroosvlindertje is ook super scherp!
    Het is daar een schitterend stuk natuur.

  8. Logisch dat jullie genoten hebben….
    Er was ook zoveel moois te ontdekken.

  9. Een heerlijk dagje moet dat zijn geweest Ank!
    Geweldig wat jullie hebben gezien.
    Het Teer Guichelheil vind ik schitterend. Ik ken alleen de oranje variant.
    Ook het zonnedauw is geweldig. De vlindertjes en de bloemen zijn ook meer dan de moeite waard.

    Groetjes, Helma

  10. Ank wat een prachtige serie he heb ik die kunnen missen.
    De topper is natuurlijk het zeldzame Teer Guigelheil die heb ik nog nooit gezien evenals de Zonnedauw en Rietorchis.
    Ik denk dat ik toch nog beter moet opletten wat er om mij heen groeit en bloeit 🙂

Geef een reactie

