Broeierige dag in het Westerveldse Bos, deel 2   10 comments

We wandelen weer verder door het Westerveldse Bos.
Ik vond er een pop van de Sint Jansvlinder.
De vlinder zelf heb ik er nog nooit gezien maar wel andere vlinders zoals je op de foto’s kunt zien, en nog veel meer.
(Als jullie namen weten dan verneem ik dat graag!)

WORDT VERVOLGD

***

Pop van de Sint Jansvlinder

*

Sint Jacobsvlinder

*

Icarusblauwtje

*

Een Stro-uiltje (dankjewel Nathalie)

*

Bruin Zandoogje

*

Gehavende Kleine Vos

*
Kroosvlindertje (dank aan Nathalie)

*

*

Een ieniemienie klein wespje (?)

*
Cicade

*

*
Strontvlieg met prooi

*
Spin met nest

*
Parende Lieveheersbeestjes

*
Rietkevers

*
Parende vliegen

*

Deze prachtige Libel, een Vroege Glazenmaker, bleef geduldig bij Ria op de hand zitten poseren

*

*

*
Wat zijn die vleugeltjes toch bijzonder, net glas-in-lood

***

10 responses to “Broeierige dag in het Westerveldse Bos, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Één woord: schitterend!

  2. Mooie serie. Kan je helaas niet helpen met namen, maar soms is dat ook niet belangrijk. Het ieniemienie wespje vind ik gaaf, nog nooit gezien, evenals de cicade. Maar de mooiste foto vind ik de laatste! Wat is de natuur toch mooi, hè?
    Groet, Dick

  3. Een verbluffend mooie serie foto’s Ank, aan de ontbrekende namen kan ik je helaas niet helpen. Dat ieniemienie klein wespje, is prachtig hoor.

  4. Super, wat een mooie serie weer. Het kleine ‘wespje’ doet mij denken aan een boorvliegje, maar welke?
    Ik zou het niet weten, Ank, misschien breng ik je zo op een ander spoor. De glas in loodvleugel is prachtig!
    Maar de favoriet uit deze serie is voor mij de kraamkamer, ragscherp!!
    Gr Jan W

  5. ik blijf me verbazen over wat je in dat bos allemaal ziet, Ank!
    echt geweldig mooi🙂 prachtige foto’s heb je weer gemaakt en tja…. daar kom ik dan weer met wat namen:

    1. vlinder na het icarusblauwtje = stro-uiltje
    2. vlinder na de kleine vos = kroosvlindertje
    3. de libel op de hand = vroege glazenmaker

  6. Mooie fotoreeks Ank

  7. Wanneer je goed om je heen kijkt, wat zie je dan een verscheidenheid aan insecten, hè?
    Het Boorvliegje, want dat zal het wel zijn, is super!
    Ook de laatste foto van de vleugels van de Libel….wat geef je hier een duidelijk beeld van het mooie patroon!
    Fijne dag.

  8. Geweldig wat een mooie serie weer met bijzondere insekten !!
    Ria kan haar hand wel héél goed stil houden….die vleugels zijn echt glas-in-lood.
    Mooie rijke oogst

  9. prachtige foto’s Ank, wat een details, voor mij persoonlijk de favoriete foto van het ieniemienie klein wespje

  10. Hoi Ank,
    ik lees dat je al van tal van namen voorzien bent🙂
    Prachtige foto’s en heel veel variatie. Leuk al die vlinderen libellen.
    Op spinnen heb ik het niet zo maar het zijn wel waardevolle diertjes.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

