Orvelte, slot   9 comments

De laatste serie foto’s van het dagje Orvelte staat in het teken van schapen en spreeuwen. Nog een paar leuke details, zoals flessen Exota die we tegenkwamen in één van de winkeltjes. Zelf heb ik daar goede en minder goede herinneringen aan. Als kind vond ik het erg lekker maar er is eens een fles in de kelder gesprongen en toen was alles roze gekleurd en alles zat onder de pikzooi en het glas. Gelukkig was er niemand op dat moment bij en zat de kelderdeur dicht, je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als er op dat moment iemand de deur open had gedaan. Afijn Exota wordt dus weer gemaakt, tot mijn grote verbazing.

***

*

*

*

*

*
Aan het eind van de middag kwam de herderin met de schaapskudde terug naar de schaapskooi

*

*

*

*

*

*
Meteen werd duidelijk waar het spreekwoord “Er gaan veel makke schapen in een hok” vandaan komt!

*
De schappen hadden veel ontzag voor de hond die af en toe de lip flink optrok en volgens de herderin ook wel eens gemeen in de staarten wilde bijten!

*

*

*

*

*

*

*

*
Het tolhuis uit 1870

*

*

*

*
Op het laatst toen we nog bijna een uur op de bus terug moesten wachten ontdekte ik een spreeuwennest en daar hebben we ons toen prima mee vermaakt.

*

*

*

*

*

*

*

***

9 responses to “Orvelte, slot

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig om deze foto’s te zien Ank, die spreeuwen waren een extraatje. Gut….zat er in die flessen Exota ook weer een knikker?

  2. mooi slot van deze serie Ank, prachtige dat je die spreeuwen ontdekte
    de schapen kudde is ook heel gaaf om te zien, prachtige foto’s laat je weer zien

  3. Zo is lang wachten op de bus niet erg😉 Mooie serie hoor.

  4. Prachtige slotfoto, Ank, om maar mee te beginnen…. De hele Spreeuwenserie is trouwens super.
    De aankomst van een schaapskudde is altijd een mooi moment, Zo geordend als dat gaat, echt knap van zo’n hondje😉
    Je totale serie heeft mooie herinneringen opgehaald bij me, bedankt!
    Gr Jan W

  5. Ank de hele serie is prachtig geworden en met de spreeuwen een mooie afsluiter.

  6. De schapen en de spreeuwen stelen de show in deze serie, Ank.
    Wat hebben die jonge spreeuwen een honger, hè? Ze zullen flink wat lawaai gemaakt hebben.
    Een bof, dat je dat nest ontdekte🙂
    Die Exota kan ik me ook nog goed herinneren van vroeger.
    Mijn vader had iets teveel geschud met de fles. Bij het openen spoot het eruit en hadden we een roze plafond!!!!

  7. Het is weer een echte Ank Potserie – oog voor details. En alhoewel het in de buurt is, ik ben nog nooit in Orvelte geweest.

  8. Hai Ank,

    Ben je al ereburger van Orvelte? Want met deze blogjes maak je wel een prachtige reclame voor dit leuke dorpje. Ik ben ook weleens in zo’n soort dorpje geweest en eigenlijk ben ik er snel doorheen gelopen. Jij laat mijn ongelijk zien, want je hebt prachtige plaatjes geschoten. Mijn interesseert natuurlijk wel de zwaluwen en de spreeuwen het meest😉 Prachtige serie blogs van dit mooie dorpje.

    Groetjes,
    René

  9. Erg mooie serie Ank, het is bijna een documentaire. Erg goed gedaan.

Geef een reactie

