Sint Jansvlinder   13 comments

De afgelopen tijd ben ik meerdere keren naar het Westerveldse Bos geweest en telkens zag ik er de Sint Jansvlinder.
Ik heb er veel foto’s van gemaakt en die allemaal bij elkaar gezet in dit blog.
Het is een lastige vlinder om te fotograferen vanwege zijn kleur.
Het zwart kleurt overigens bij ander licht ook weer anders, soms lijkt het wel blauw en een andere keer metaalgrijs.
Ik heb deze dagactieve nachtvlinder van alle kanten geprobeerd te portretteren.
Omdat het op verschillende dagen is gedaan waren de lichtomstandigheden ook verschillend wat verschil in kleuren opleverde.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

13 responses to “Sint Jansvlinder

Subscribe to comments with RSS.

  1. MOOI!!!

  2. ooooooooooooooooooooooh Hele gave foto Ank!

    Fotografie Frank
  3. Wat véééél Ank!!! En inderdaad, je hebt ze echt van alle kanten geportretteerd….GEWELDIG!!
    De afsluitende foto is voor mij de echte topper🙂

  4. Hoi Ank,
    Schitterende beelden!! Ontzettend mooi gefotografeerd. Foto 2,3 en 4 vind ik ook heel erg mooi zo op die groene stengels en die mooie groene achtergronden.

    Groetjes, Marco

  5. Ank wat heb je dit weer prachtig ‘geschoten’

  6. Leuk gebied is het toch! Als ik er in de buurt zou wonen, dan wist ik het wel😉 De vlinders staan er weer picobello op, een mooie soort.

  7. Wat een mooie serie weer, ongeacht de kleur ze staan er gekleurd op!!
    De paringen en die vliegende vlinders, super gedaan.
    Jammer Ank, ik mag maar 1x 5 sterren geven…..
    Gr Jan W

  8. Hai Ank,

    Een heel fraai vlindertje en prachtig in beeld gebracht. Juist de veranderende kleuren van deze vlinder maken hem zo mooi. Iedere keer is hij weer anders.
    De laatste twee foto’s zijn super. Prachtig licht en twee vlijmscherpe vlinders en een prachtige achtergrond. De twee foto’s die daar net boven staan zijn ook mooi, maar de achtergrond kijkt toch net even minder prettig. Ook je foto’s waarbij je de beweging in de vleugels ziet, zijn erg goed gelukt. Dat is toch erg lastig om goed op de foto te krijgen.
    Top gedaan.

    Groetjes,
    René

  9. Knap werk !

  10. Prachtige verzameling foto’s van deze vlinder Ank,
    maakt niet uit dat ze op verschillende dagen zijn gemaakt, het gaar toch om het totaal overzicht,
    en dat is erg geslaagd zo met deze foto’s

  11. Geweldige serie van dit prachtige vlindertje Ank!

  12. Waren jij hen Hannie hier mee bezig toen ik voorbij kwam rennen?

  13. Ik ziet hier echt met open mond naar te kijken Ank!!!
    Wat heb je deze vlinder supermooi gefotografeerd. En niet een foto nee…. een heel blog vol!
    Deze vlinder heb ik nog nooit mooi op de foto kunnen krijgen en als ik dan zie wat jij hier neerzet fan ben ik toch wel een beetje jaloers hoor. Echt geweldige foto’s! Mijn complimenten.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

