Westerveldse Bos juni/juli, deel 2   12 comments

Vandaag foto’s die ik heb gemaakt op 25 juni j.l.
Het was een warme maar zwaar bewolkte morgen.
Elke keer weer zie ik andere dingen om te fotograferen.
Kijk en oordeel zelf.

***
Omdat de zon niet scheen waren deze zweefvliegen maar óp een zonnetje gaan zitten😉

*
De Kattenstaarten bloeiden prachtig!

*

*
De eerste, nog kleine, Wespspinnen waren weer aanwezig, altijd herkenbaar aan hun zig/zag web

*
Een Uiltje Microvlinder denk ik, maar welke?

*
Ligt deze spin in hinderlaag?

*
Het lijkt net of deze spin ogen op steeltjes heeft

*

*
De Brunel of ook wel Bijenkorfje genoemd stond in bloei

*
Overduidelijk een breedscheenjuffer

*
Prachtige Waterviolier  bloemen van Pijlkruid  (Hendrika bedankt dat je me op mijn stomme fout attendeerde!)

*

*

*

Een spinnennest hangend in bloeiende Zegge vol waterdruppels en kleine spinnetjes

*

*

Het zeldzame Pijptorkruid bloeide ook

*

*

*
Hazelnoten, denk ik

*

*
Het Bruine Zandoogje ging er ook eens mooi voor zitten

***

12 responses to “Westerveldse Bos juni/juli, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige opnamen Ank, vooral de macro’s vind ik heel fraai. Het zijn inderdaad hazelnoten.

  2. Je had veel in het vizier Ank.
    Een mooi foto dagje met fraaie foto’s

  3. Het uiltje is een mot, welke, geen idee. Jouw waterviolier is de bloem van pijlkruid. Heerlijk hoor zo’n gebied in de buurt.

  4. PS: het motje lijkt op een blauwooggrasmot – Agriphila straminella.

  5. Ank ik kijk mijn ogen weer uit wat heb je er een mooie platen geschoten.

  6. Ach ja die bloem van het Pijlkruid, hoe kom ik toch bij Waterviolier??? Bedankt voor de verbetering. Dat Uiltje is een Microvlinder weet ik inmiddels maar de soort die jij noemt, daar twijfel ik over. In ieder geval bedankt voor het meedenken Hendrika!

  7. Weeer een mooie serie Ank, de wantsen vallen me op, ik heb er dit jaar nog geen één gezien. De gele bloemen zijn van de Gewone Rolklaver.
    Het Pijlkruid, Pijptorkruid en de Scheenbeenjufer zijn nieuw voor mij. De mooiste (spannendste) foto vind ik het spinnennest! Heb een fijn weekend.
    Gr Jan W

  8. Wat ontzettend leuk die macro fotografie, je ziet dan dingen en dieren die anders eigenlijk nooit zo ziet Ank
    prachtige details en heel mooie foto’s, zo’n bos mis ik hier aan de kust, om er lekker door te wandelen en dit soort foto’s te maken

  9. Ik dacht hier al een reactie geplaatst te hebben, maar zie nog steeds niets.
    Is deze misschien in je spambox terecht gekomen????
    De bloemetjes van het Pijptorkruid vind ik wel wat weg hebben van het Zeeuws Knoopje.
    En het Wespspinnetje is klein maar fijn🙂
    Je hebt weer een grote variatie aan foto’s gemaakt, Ank.
    Fijne avond nog en tot ziens!
    Gr. Ria.

  10. Haha…nu staat mijn reactie er direct!!!!

  11. prachtig blogje, maar die spinnen vind ik toch wel een beetje griezelig…mooi vastgelegd
    groetjes ghita

  12. Hoi Ank,
    een hele mooie en ook gevarieerde serie van deze wandeling.
    Je hebt inderdaad heel veel gezien en ongetwijfeld komt er nog vele meer.
    Op spinnen heb ik het niet zo maar op ene foto kan ik ze nog wel zien hihi…
    Zelfs een tijgesrpin zag ik wel.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

