Westerveldse Bos juni/juli, deel 3   7 comments

De foto’s in dit blog zijn gemaakt tijdens drie bezoekjes op 3, 5 en 17 juli.
Op 3 juli was het heel broeierig en al gauw kwamen donkere onweerswolken opzetten.
Al vrij snel begon het flink te regenen en moest ik de aftocht blazen.
Op 5 juli was ik er al heel vroeg samen met Hannie in de hoop dat er dauwdruppels zouden zijn maar helaas, het was een droge nacht geweest met veel wind, dus jammer genoeg geen druppels.
Op 17 juli heb ik zoveel foto’s gemaakt, daar komen er nog meer van in een volgend blog!

***

In de verte zag ik een Ooievaar vliegen, te ver weg voor een mooie foto, aan het dak kun je zien hoe zinderend warm het was.

*

*
Er vlogen die morgen heel veel Koolwitjes

*

*

*

*

*
Toen stond de Zonnedauw nog in de knop

*
Maar de Stijve Ogentroost bloeide mooi

*
Eitjes van???? (Wie het weet mag het zeggen!)

*
Duidelijk tekenen van naderend onweer en regen

*
Sprietmotje

*

*
Harde wind!

*
Heel ander weer op de 5e juli met in de verte een ree (te ver voor een mooie foto)

*

*

*

*

*

*

*

*
Gaasvliegje, helaas de kop niet 100% scherp

*

*

Duizendguldenkruid

*

*
Eindelijk heb ik dan toch de Brede Wespenorchis gevonden en kunnen fotograferen!!

*

***

7 responses to “Westerveldse Bos juni/juli, deel 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig Ank!

  2. Prachtige serie, Ank. Mooie macro’s en wat heb je weer veel gezien daar.
    Ik ga voor de foto van het ree, het feit dat je hem/haar op de foto krijgt maakt het al een super foto!
    Gr Jan W

  3. wat kun je daar toch veel moois zien!
    geweldig die foto’s van de wespenorchis, knap dat je die hebt gevonden🙂

    alle ‘koolwitjes’ in je blog zijn klein geaderde witjes😉
    het ‘sprietmotje’ is een bandpalpmot en de libel is een gewone oeverlibel🙂

    groetjes Nathalie

  4. Dit ziet er weer prachtig uit.

  5. Een hele fraaie serie Ank, die drie vlindertjes vind super hoor. Wat voor eitjes dat zijn zou ik ook niet weten. De Wespenorchis, is een prachtig plantje, wat je heel mooi hebt gefotografeerd.

  6. Schitterend Ank, wat heerlij zo’n stukje natuur in je buurt te hebben, prachtig foto’s van je bezoeken aan dit gebied
    zowel detail als ruime overzicht foto’s, zou als ik de tijd had bij ieder foto wel wat willen zeggen, wat het is zo gaaf en gevarieerd
    Je tekst bij de foto van het ree, daar ben ik het niet mee eens, ik vind hem namelijk wel heel mooi (ook als is het wat verder weg)
    dit geeft zo mooi het dier in zijn natuurlijke omgeving weer.

  7. Hoi Ank,
    deze serie mag er weer zijn. Mooie gevarieerde foto’s van de verschillende dagen.
    De wesenporchis is inderdaad een hele mooie. Heb ik zelf nog nooit gezien in de vrije natuur.
    De gaasvlieg is ook al zo mooi net als het reetje. Eigenlijk zijn al je foto’s gewoon weer heel mooi.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

