Westerveldse Bos juni/juli, deel 4 (slot)   7 comments

Vandaag de laatste serie foto’s van mijn bezoekjes aan het Westerveldse Bos in de maanden juni en juli.
Deze foto’s zijn allemaal gemaakt op 17 juli, inmiddels al weer een paar weken geleden dus.

***
Ook deze serie begin ik met een Ooievaar die overvloog

*

In het kraakheldere kwelwater zag ik een bloedzuiger, die had ik nog nooit eerder in het echt gezien

*

*

*
Overal zaten en fladderden landkaartjes, met name op de schermbloemen, dit is de tweede lichting van het jaar en die zijn zwart

*

*

*
Met het zonnetje er op nog mooier!

*
En eindelijk zag ik de Zonnedauw in bloei, hele kleine witte bloempjes

*

*

*

*

*
Nog een paar verdwaalde Sint Jansvlinders

*

*
De Wespspin is inmiddels groter gegroeid

*
deze heeft een Libel als prooi

*
Een grote Sabelsprinkhaan

*
Toch ook nog een Icarusblauwtje

*
parende Soldaatjes

*
Moerassprinkhaan

*

*
Gestreepte Goudspanner (dankjewel Nathalie)

*
Ook de Parnassia staat in bloei

*

*

*

Ik sluit af met een Lieveheersbeestje op de bloem van de distel

***

7 responses to “Westerveldse Bos juni/juli, deel 4 (slot)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Werkelijk een hele fraaie serie foto’s Ank, in het Westerveldse Bos, kan je wel een dag zoet brengen hè? Ik ben als een blok gevallen foto 15 met de 2 Sint Jansvlinders, schitterend!

  2. Super Ank, er staan genoeg toppers in deze serie, maar ik ga helemaal voor de Parnassiaserie. Wat heb je die mooi in beeld gebracht! TOP!!
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Dankjewel Jan, alles dankzij de macrolens😉

  3. Mooie serie weer. Er is daar toch wel een hoop te zien,lijkt wel wat op de AWD wat dat betreft. Toevallig dat jij ook in je laatste blog en Gestreepte Goudspanner op laat draven!😉
    Zonnedauw in bloei heb ik nog niet gezien, wel in de knop. Dat moet ik beter plannen dus. Parnassia staat ook nog op het programma voor binnenkort. Nooit geweten dat dat ook bij Zwolle voorkomt. Ik dacht dat dat alleen in de natte duinvalleien groeide…Mooie foto’s!
    Groet, Dick

    @Ank zegt: Lijkt op de AWD zeg je, nou qua omvang in het geheel niet hoor, dan is dit gebied maar een postzegeltje vergeleken met de AWD!

  4. Heel mooi weer en wat een prachtige macro’s
    @Volgens mij hebben we op het Westerveldse fietspad gefietst, kan dat ?

    @Ank zegt: Over de dijk bedoel je, langs het Zwartewater? Had dan even wat afgesproken, dan hadden jullie een bakkie kunnen doen!!

  5. Hai Ank,

    Ik zie dat ik een aantal blogjes gemist heb tijdens mijn vakantie.
    Je vier blogjes van het Westerveld zijn erg fraai geworden met een aantal mooie waarnemingen.
    De foto’s van de witte tijger zijn super. Hele mooie waarneming.
    In alle vier de series valt het gebrek aan hard zonlicht op. Dat is altijd fijn met het maken van foto’s, maar vooral bij al dat kleine spul.
    Prachtige details in een hoop foto’s en de kleuren zijn ook top.
    Het is een erg mooi gebiedje daar met een grote variatie aan soorten.
    Ben benieuwd wat voor paddenstoelen je daar gaat scoren in de herfst.

    Groetjes,
    René

  6. schitterende serie en foto’s prachtige details van flora en fauna in het Westerveldse bos.
    die laatste op twee na, schitterende macro en detail Ank

  7. Hoi Ank,

    een prachtige en mooie gevarieerde serie.
    Toen ik die bloedzuiger zag grilde ik erover. Ik heb er nl ooit een op mijn lijf gehad toen ik als kind in de sloot viel brrrr…..
    Wel heel mooi dat je hem zo glashelder kon fotograferen!!! Ook het zonnedauw in bloei is heel gaaf om te zien. De insecten als sprinkhanen zijn ook weer helemaal geweldig. De landkaartjes zijn ontzettend mooi. Ik moet ook maar eens richting Zwolle als ik al dit moois zie🙂 Ik heb weer genoten.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

