De Fantasietuin in ’t Loo (gem. Oldebroek), deel 1   10 comments

Zo’n anderhalve week geleden heb ik met Gerda twee siertuinen bezocht. Eén daarvan was de Fantasietuin in ’t Loo. Wat mij betreft een echte aanrader als je van tuinen en bloemen fotograferen houdt. Het weer was die dag wisselvallig met flinke perioden zonneschijn maar ook flinke buien. Toch hebben we ons er prima vermaakt en heel veel foto’s gemaakt. De Fantasietuin is in de loop van zo’n 30 jaar ontstaan. Eigenaar Beerd van de Put noemt het een uit de hand gelopen hobby. Het hoogteverschil in de tuin is ruim 15 meter. Naar Engels voorbeeld zijn er in de tuin verschillende follies gebouwd waar omheen een grote verzameling tropische planten is verwerkt. De tuin heeft een Aziatische uitstraling en via kronkelpaadjes kom je langs rotspartijen, een tunnel en diverse grotten en waterpartijen.

WORDT VERVOLGD

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted augustus 20, 2016 by Ank Pot in Bloemen, druppels

Tagged with , , ,

10 responses to “De Fantasietuin in ’t Loo (gem. Oldebroek), deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Net een sprookje Ank.
    Genieten.

  2. Wat is daar veel moois te zien.

  3. WoW wat een tuin, en wat een bloemen en planten, prachtig foto verslag van je bezoek aan deze tuin Ank
    heel mooie doorkijkjes, overzicht en detail plaatjes.

  4. Oh..daar is het mooi…prachtig aangelegd en je hebt het mooi in beeld gebracht hoor. Hier kun je je wel uitleven als fotograaf.

  5. Ank wat laat je hier weer een prachtige serie zien.

  6. daar kom je dus ogen tekort

  7. Zó daar is het echt prachtig Ank. Jij hebt je daar helemaal kunnen uitleven met de camera. Een serie hele fraai foto’s heb je gemaakt.

  8. Een heel mooie serie Ank. Het lijkt me heerlijk daar rond te lopen, maar dat klimmen is niet aan mij besteed.
    De witte bloemen zijn mijn favorieten vandaag. Doen me denken aan Clematis, maar ook Borage. Gr Jan W

  9. sprookjesachtig mooi, een bezoekje zeker waard en zelfs met regen zijn er mooie plaatjes te schieten!

  10. Schitterend! Deze tuin staat al lang op mijn verlanglijstje en een filmpje over deze tuinen bij mijn favorieten.
    Een echte verrassingstuin, lijkt me…met allerlei leuke hoekjes.
    Wat een bloemenpracht, maar ook je afsluitende druppelfoto mag er zijn.
    @ De kaartjes zijn gekocht, hoor!

    Fijn weekend!

Geef een reactie

