Uiterwaarden bij de IJssel   8 comments

Toen we uit Hattem terugkwamen reden we uiteraard over de IJsselbrug en zagen een valkje bidden boven het weiland.
We konden in de buurt parkeren en zijn er naar toe gelopen.
We zagen hem nog net duiken en een prooi vangen maar helaas vloog hij er te ver mee weg.
De reden dat ik de slechte foto’s toch plaats is dat ik me er over verbaas dat zo’n relatief kleine vogel zo’n grote prooi vangt.
Nadat wij eerst dachten dat hij een muis pakte bleek het een rat te zijn! (Op de derde foto ligt hij rechts)
Verder even van de paarden genoten, de donkere hengst was enorm, ik kon zo onder zijn hoofd doorlopen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted november 3, 2016 by Ank Pot in Dieren, Mooi Zwolle

Tagged with , , , ,

8 responses to “Uiterwaarden bij de IJssel

Subscribe to comments with RSS.

  1. En hij was blijkbaar toch iets te groot want hij at hem niet helemaal op. Prachtige fotoreeks van die paarden

  2. Prachtig…en je hebt hem diep in de ogen gekeken zie ik… 🙂

  3. Een fraaie serie Ank, de close-up van het Paardenoog is subliem.

  4. Prachtig zoals je de glans van de paardenvachten hebt gevangen, Ank.
    Ik vind paarden prachtig, maar ’t lukt me niet ze goed vast te leggen.
    Gr Jan W

  5. Torenvalk die rat pakt heb ik nog nooit gezien maar het bewijs zijn de foto’s.

  6. Je paarden-oog steelt toch echt de show, alhoewel ik je vogel met prooi ook erg kan waarderen, het gevoel hè ?

  7. Hoi Ank,

    het is soms inderdaad verbazingwekkend wat deze kleine valken aan prooi vangen. Een rat is toch niet zo klein!!!
    De foto’s van de paarden vind ik geweldig en vooral dat lachende paard in foto 8 hahahaha…
    De portretjes zijn echt weer supermooi!

    Groetjes, Helma

  8. heel mooie serie en paarden foto’s

Geef een reactie

