Herfstwandeling Westerveldse Bos   12 comments

Op 29 oktober, precies een week geleden, ging ik met Gerda naar het Westerveldse Bos.
De herfstkleuren vielen tegen maar er waren wel veel paddenstoelen en zwammen.
Het was prachtig weer met een strakblauwe lucht, genieten dus!

***

*

*

Allerlei zwammen op allerlei boomstammetjes en stronken hout

*

*

*

*

*

Deze heb ik even ingelijst omdat ik hem qua kleuren erg mooi vind

*

*

Een prachtig solitair Hazenpootje, maar ik moest hem snel fotograferen want er kwam een loslopende hond heel hard op me af rennen.

*

*

*

*

*

Druppels waar ik helaas niet goed bij kon komen

*

*

*

*

*

Een ondergronds wespennest

*

*

*

*

Een paaltje dat ten prooi was gevallen aan dit zwarte zwammetje waar ik de naam niet van weet

*

Geweizwammetjes met een paar guttatiedruppeltjes

*

Helaas kwam de zon net niet de bocht om

*

*

Een paar ‘jonge’ Parasolzwammen

*

*

Omhoog kijken is vaak ook de moeite waard

*

*

*

Deze prachtige partyboot kwam over het Zwarte water langs varen

*

In de kolk lag dit ‘slagschip’ afgemeerd

*

Prachtige Kardinaalsmuts

*

Uitgebloeid maar toch mooi in tegenlicht

*

*

Met een laatste blik op de kolk gaan we weer richting huis.

***

12 responses to “Herfstwandeling Westerveldse Bos

Subscribe to comments with RSS.

  1. Door jouw foto’s kom ik toch nog even verder dan rondom huis. Fijn om zo mee te wandelen. Debrandnetel in tegenlicht vind ik erg mooi. Zouden de ransuilen er ook weer zijn?

  2. Dit lijkt alweer een tijd geleden maar dat is het helemaal niet.
    Mooie serie Ank!

  3. Dat zijn er nogal wat, Ank!
    Het Hazenpootje met binnenwerk is mooi.
    Ook het ingelijste takje….schitterend….
    Knap, dat je het ondergrondse wespennest zo goed hebt vastgelegd.
    Ik zie regelmatig zulke nesten, maar wat ik ook doe, de foto’s zijn niet scherp genoeg.
    De wespen vliegen af en aan…het gaat zo snel!!!
    De voorlaatste foto vind ik werkelijk een plaatje…zo sereen!
    Fijn weekend verder.

  4. En iedereen maar klagen dat er geen paddestoelen zijn, prachtige foto’s Ank

  5. Prachtige serie, was genieten zo te zien. Jij hebt inderdaad veel paddenstoelen op de foto kunnen zetten. Hier ook weinig gezien toen we vorige week een wandeling maakte. Gezellige zondag !

  6. Ank een prachtige wandeling en de foto’s om lekker te kunnen nagenieten.

  7. Mooi,zoveel paddenstoelen en toch ook al hier en daar wat herfstkleuren. De ingelijste foto vind ik echt supermooi en de hele serie van de hazepootjes vind ik ook helemaal top,die heb ik nog op mijn wensenlijstje staan.
    groetjes Ghita

  8. Wat een mooie serie en wat een variatie aan paddenstoelen.
    Prachtige serie
    Dat fietspad….daar hebben wij ook nog gefietst bij ons rondje Zwolle !!

  9. Dat is een flinke serie. Onvoorstelbaar dat dat pas een week geleden is. Het is nu toch al heel ander weer. De ingelijste is terecht. Mooie kleuren inderdaad. Verder zijn voor mij de hazepootjes en de brandnetel de mooiste uit deze serie. Het paddestoelenseizoen is nu wel helemaal los.
    Groet, Dick

  10. Hoi Ank,

    wat een mooie paddenstoelen laat je hier zien en ook zo divers.
    De zwarte zwammetje is de Esdoornhoutknotszwam.
    Je hazepootje is echt geweldig mooi zeg! Je hebt zo heel wat gezien.
    Ik heb er weer van genoten.

    Groetjes, Helma

  11. Heel mooie macro’s Ank !

  12. Hai Ank,

    Op 1 of andere manier ben je weggevallen uit het lijstje met blogs die ik volg. Raar, maar waar.
    Een prachtige verzameling paddenstoelen heb je bij elkaar gefotografeerd.
    Het hazenpootje is prachtig, maar ook de zwavelkopjes behoren tot mijn favorieten. Mooi gedaan.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

