Wildlands Adventure Zoo Emmen, Jungola, deel 2   13 comments

In Jungola wonen ook de dwergotters, jammer genoeg kun je die alleen van bovenaf zien en dat maakt fotograferen er niet leuker op.
Heel lang hebben we er dan ook niet bij staan kijken, hoewel het natuurlijke leuke beestjes zijn.
De olifanten staan zowel buiten als binnen, het was erg koud dus wij dachten dat de dieren wel binnen zouden staan maar ook daar zagen we er eerst maar eentje.
Later op de dag zagen we een klein groepje in het buitenverblijf.
Ook hier sta je hoger dan de dieren en overal waar je kijkt hebt je een enorm gebouw op de achtergrond, dus ook niet fijn voor de foto’s.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

In de Birdy Bush sloeg voor mij het noodlot toe.
Ik kwam er te vallen over een ietwat onhandig opgestelde boomstronk, tenminste als je bedenkt dat je hier vooral om je heen en naar boven kijkt.
Ik viel vol op mijn rechterknie en had erg veel pijn, zelfs nu na bijna 4 weken heb ik er nog last van maar het is al een heel stuk beter hoor!
Camera met een klap op de grond en beschadigd maar gelukkig deed alles het nog.

*

*

*

*
Ook de Maki’s en Slingerapen waren vrij om te gaan en te staan waar ze wilden, maar ze zaten allemaal hoog en dan had je altijd het dak van de kas als achtergrond of je zag ze nauwelijks dus weinig foto’s.

*

*

*

*

*
In de bootjes zijn we niet gegaan, het was er verschrikkelijk druk en je moest ervoor in de rij staan en wij hadden niet het idee dat je hele bijzondere dingen kon zien die je niet vanaf de ‘vaste wal’ kon zien.

*

*
Er waren stukken hout gebruikt om een soort van trap te maken en daar zaten honderden paddenstoeltjes op.
Ik had uiteraard geen macrolens bij me maar ik heb tussen alle mensen door (die het vaak niet eens gezien hadden) toch een paar foto’s weten te maken.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted december 2, 2016 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin

Tagged with , , , , , , ,

13 responses to “Wildlands Adventure Zoo Emmen, Jungola, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een pech…:-(

  2. Je hebt toch nog mooie foto’s kunnen maken, we zijn er nog niet geweest. Zie vaker foto’s voorbij komen en inderdaad de achtergrond met de grote kas of het nieuwe Atlas theater of flats op de achtergrond, Zo jammer. Gelukkig is je val meegevallen. Hoewel als je er na weken nog last van hebt. Voor mij weer een reden er niet heen te gaan, ongelijke grond ook waarschijnlijk. Niet goed voor mijn voet. Ik hoor er heel veel verschillende meningen over. De echte Emmenaren zijn er heel blij mee….maar dat zijn ze ook met het nieuwe plein, mooi strak ,maar totaal sfeerloos. Kan ik hier schrijven, als ik het hier hardop zeg krijg ik een storm van reactie’s hahaha nu houd ik van oude steden.Maar wacht nog met een bezoek, laat eerst maar meer groen komen. Het lijkt me allemaal zo nep (?)

  3. Ank De otters doen het toch wel leuk zo van bovenaf.
    Vallen met camera is mij ook eens overkomen en alleen camera schade had liever een blauwe knie gehad dat geneest meer de reparatie koste erg veel dus niet meer laten doen en dan ben je meer kwijt aan een andere camera, dat alles was nog in de analoge tijd.
    Ik hoop dat de knie verder niet voor problemen gaat zorgen dus doe het kalm aan.

    Ik wens je een heel mooi weekend.

  4. Je hebt de olifanten er toch mooi opgekregen Ank, zo ook de otters en de paddestoeltjes zeer fraai. Ook mooie overzichtsfoto’s. Heel jammer van je val. gr. Truus

  5. Een serie prachtige foto’s Ank, van bovenaf zijn die ottertjes ook mooi, ze hebben alle aandacht voor jou. Wat enorme hoeveelheid paddenstoeltjes, bijzonder hoor.

  6. Dit uitje zal je niet snel vergeten, Ank. Los van de minputen ook nog een zere knie, dat is dubbel balen..
    Misschien dat toch zo’n bootje had moeten nemen, dan zouden de olifanten op ooghoogte staan.
    Mooi foto’s van de paddenstoelen! Geniet van het weekend of van wat er nog over is. Gr Jan W

  7. Beterschap met je knie Ank, wat vervelend zo’n val, gelukkig heb je daarna toch nog foto’s kunnen maken anders is het helemaal zo triest
    Heel mooie foto’s van verschillende dieren de knuffelfanten vind ik de leukste uit deze blog, maar niets ten nadele van de andere dieren en foto’s

  8. Dierentuinfotografie is alleen maar leuk als je de tralies, hekken en gebouwen buiten beeld kunt houden. Op de meeste foto’s is je dat wel gelukt, maar toch: als ik dit blog lees ,is dit geloof ik niet de dierentuin waar ik heen zou gaan (is trouwens veel te ver weg). Geluk bij een ongeluk is dat je camera het nog doet. Die knie geneest wel weer , zou mijn schoonmoeder zaliger gezegd hebben ;-). Sterkte.
    Dick

  9. Hoi Ank,
    Mooie foto’s weer uit Wildlands.
    Grappig die koppies van die otters en ook die appies heb je mooi gefotografeerd.
    Lijkt me een mooi park en echt tof ook om zo met zo’n bootje langs diverse dieren te gaan.

    Groetjes, Marco

  10. Nog steeds last van de knie! Dat is dus een flinke klap geweest.
    De otters poseren toch wel leuk voor je.
    Ook de maki’s en apen staan er leuk op. Bij de maki’s is het net een zoekplaatje, zoals die daar liggen te slapen…
    Leuk de jonge olifant en wat heeft die grote reusachtige slagtanden, zeg!
    Mooi heb je de paddenstoeltjes gefotografeerd.
    Ik denk echter, dat je bij een volgend bezoek voorzichtig moet zijn met die trap, want als er paddenstoelen op groeien is het hout niet al te best 😉
    Groetjes, Ria

  11. In je verslag ben je niet zo enthousiast over dit nieuwe park, maar je foto`s zijn echt prachtig geworden hoor 🙂

  12. Hoi Ank,

    echt jammer dat je die ottertjes alleen van bovenaf kon fotograferen.
    Toch heb je er hele leuke foto’s van weten te maken!
    De andere foto’s van de dieren zijn erg leuk. Ik ben er zelf nog niet geweest dus ik geniet dan ook van alles wat er voorbij komt uit deze zoo 😀
    En ja, ook van de paddenstoeltjes hahahah…. dat zijn er echt heel veel zeg!
    En wat lees ik!! Je was gevallen daar bij die birdies!!! Je kijkt inderdaad meer omhoog en opzij en niet naar de grond. Kan je ze niet aansprakelijk stellen voor deze val over die boomstam! Ik hoop toch dat je heel gauw van dit ongemak aan je knie af bent.

    Groetjes, Helma

  13. Hai Ank,

    Voor zo’n hoop geld lijkt het mij toch een beetje een tegenvaller als ik je laatste berichtjes zo lees. Dan ook nog pech met een val en schade aan de camera. ZO te lezen de eerste en de laatste keer voor jou.
    Leuk de kleine olifant. Die doen het altijd wel goed. Sterkte met je knie.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

