IJsbellen   12 comments

De laatste serie foto’s van de vrieskou.
Ik heb ook weer met bellenblaas geëxperimenteerd.
Nog steeds ben ik niet echt tevreden want de bellen knapten te snel en ook zag ik minder ijsveren dan ik zou wensen.
Maar dit was wat ik er van heb gemaakt.

***

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted december 12, 2016 by Ank Pot in Sneeuw en ijs

Tagged with , ,

12 responses to “IJsbellen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ze zijn goed gelukt Ank. Heel mooie bellen !
    Het is hard werken maar dan heb je ook wat.
    Ben ook nog aan het oefenen hoor . 😀😀

  2. Ik heb er de afgelopen winterspeldeprikken niet aan gedacht, maar vorig jaar heb ik er wel mee geëxperimenteerd en kreeg vergelijkbare resultaten als jij. Van die matte bellen die ook gauw in elkaar zakten. Het was vermoedelijk nog niet koud genoeg voor de perfecte bevroren zeepbel, maar dit is toch ook leuk. Ik was er wel tevreden mee. Misschien krijgen we nog een echte vorstperiode…
    Groet, Dick

  3. Die staan er prachtig op dit moet ik ook eens proberen 😉

  4. Hele bijzondere foto’s Ank, en wat leuk om dit te doen.

  5. Nou….je ijsveren zijn heel goed te zien hoor !!
    Mooie winterserie weer en meteen goed voor een kerstkaart 🙂

  6. prachtig vind ik dit

  7. Hoi Ank,
    Dat heb je leuk gedaan. Grappig om die lijnen van het ijs zo op die bellen te zien.
    Dat zal nog de nodige moeite hebben gekost. Maar wel leuk.

    Groetjes, Marco

  8. Hai Ank,

    Allereerst complimenten voor de twee blogjes die je hiervoor hebt geplaatst. Prachtige sfeerbeelden en mooie heldere en scherpe platen van de besuikerde natuur. Erg mooi.

    Tsja, met dit blogje laat toch ook wel weer mooie dingen zien hoor. Ik kan mij voorstellen dat je nog niet helemaal tevreden bent, maar wie weet wat er allemaal nog gaat komen. Met de volgende vorstperiode ga ik ook eens zoiets proberen. Het werkt in ieder geval zeer aanstekelijk.

    Groetjes,
    René

  9. Tja, ik vind dit al enorm goed, Ank. De foto van ’t kleine belletje op het haarmos is super.
    Hangt de kwaliteit van de ijsveren af van de verh. water en sop of van de temperatuur?
    Gr Jan W

    @ Ank zegt: Dankjewel Jan! Ik vermoed dat het aan de temperatuur ligt, ik heb wel eens gelezen dat het minus 10 moet zijn ofzo maar zeker weten doe ik het niet.

  10. Wat leuk zeg, ik moet ook maar eens een bellenblaas kopen, want dit ziet er echt prachtig uit. Lijkt me nog best moeilijk ook om die bellen te blazen en dan hopen dat ze heel blijven tot ze bevriezen,
    groetjes Ghita

  11. Is de drukte alweer voorbij Ank?
    Met de bellen ben ik nog niet bezig geweest. Ziet er erg goed uit hoor!

  12. geweldig leuk gedaan Ank al is het niet helemaal naar je zin,
    ik vind het een geweldig serie van deze bevroren bellen

Geef een reactie

