Wildlands Adventure Zoo Emmen, Serenga, deel 2   8 comments

Dat wat Jan in een reactie op het vorige log schreef had ik exact, het gevoel dat je in het Africamuseum rondloopt. Daar hebben ze ook precies zo’n Dogondorp alleen lopen er daar geen dieren in. Dit is de laatste serie foto’s die ik van de Wildlands plaats, de andere series heb ik eind vorig jaar al aan jullie laten zien. Al met al had ik een heel dubbel gevoel bij dit bezoek, de entourage is prachtig zonder meer en als fotograaf kun je je daar natuurlijk ook al flink op uitleven maar als je voor de dieren komt dan valt het ronduit tegen. Je staat vaak boven de dieren wat het lastig maakt om mooie foto’s te maken. De verblijven zijn bijzonder groot, fijn voor de dieren maar niet voor de fotograaf. Er waren ook weinig soorten maar inmiddels lees ik telkens in de nieuwsbrieven van de Wildlands dat er meer diersoorten terug komen. Zo wordt er een Doodshoofdaapjes-verblijf gemaakt en komen er weer (Sneeuw)uilen. Het is wennen aan een dergelijke setting, misschien in een ander seizoen nog eens een bezoekje brengen.

***

*

De Leeuwen waren in het geheel niet actief, dit is de enige foto waar één van de dieren de ogen open heeft

*

*

Een ontspoorde trein vormt het decor van het woestijngebied

*

*

*

De Onager, een voor mij tot dan toe onbekende diersoort

*

*

*

Het was lastig om de Impala’s te fotograferen zonder storende (flat)gebouwen in de achtergrond

*

*

*

*

*

*

*

*

Deze kleurrijke man zat geduldig in de ijskou te wachten op mensen die een jembé-les van hem wilden hebben

*

*

*

*

De entree van de bavianenarena is zeer indrukwekkend, helaas sta je als publiek weer voor een groot deel hoger dan de dieren en kun je dus alleen met een telelens af en toe op ooghoogte fotograferen.

*

*

*

*

*

*

***

Posted januari 28, 2017 by Ank Pot in Dieren, Dierentuin, Mensen

Tagged with , , , , , , , , ,

8 responses to “Wildlands Adventure Zoo Emmen, Serenga, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat en geweldig mooie serie Ank. Het portret van de ” kleurrijke man” is super, maar voor mij is de absolute topper,
    foto 11 met de impala’s…..schitterend!

  2. Prachtige serie….wat is het een mooie dierentuin geworden…

  3. mooie serie en indruk van deze dierentuin Ank, leuke afwisselend foto’s
    en active leeuwen heb ik nog maar zelden in een dierentuin gezien 🙂 dus dat is geen uitzondering

  4. Prachtig en apen altijd goed voor een serie platen waar je nog vaak naar zal kijken.

  5. Je hebt ondanks de genoemde minpunten van de locaties toch weer een mooie serie weten te maken, Ank.
    De Impala’s, Giraffen en de Bavianen staan er prachtig op. De Onagers, Kamelen en Leeuwen hadden hun dag niet zo….
    Blijdorp is ook bekend met Onagers op de steppe. Ik dacht dat ze de opengevallen plek van de Przewalskipaarden vulden.
    Ik kijk zo nu en dan op YouTube om te zien hoever het park zich ontwikkeld. Gr Jan W

  6. RE: Die huizen met toren, zijn dat gewone woonhuizen?
    In eerste instantie was het bedoelt als vakantie park, vandaar die wat vreemde huizen Ank
    maar inmiddels zijn deze huizen permanent bewoond

  7. Serenga, ver weg mijn favoriet !! Je hebt er een prachtige serie van weten te maken Ank. De rustende kamelen vind ik ook bijzonder mooi.
    Ja en de reflectie in de zonnebril van de djembee speler ook erg mooi. De treinwagons vind ik persoonlijk een geweldig item in dit gedeelte en jij hebt ze prachtig in beeld gebracht.
    gr. Truus

  8. Eerlijkheidshalve lokt dit park niet uitnodigend
    Wat kaal,…. maar foto 11 is daarentegen weer erg fraai.
    De giraffen staan er ook prachtig op.
    Toch leuk om met je mee te kijken.

Geef een reactie

