Gouda, deel 1   8 comments

Het is al weer even geleden dat ik met Ria een dagje in Gouda was, om precies te zijn op 12 januari j.l.
Een ijskoude dag en s’middags  af en toe regen maar ondanks dat hebben we ons weer uitstekend vermaakt.
De foto’s laat ik in willekeurige volgorde zien.

***

*

               

*

*

*

De volgende foto laat ik zien omdat zo duidelijk is hoe scheef de huizen zijn.
Als je de palen van de lantaarn en de verkeersborden als referentie neemt dan is dat goed te zien.
En het is niet het effect van groothoek hoor!

*

*

*

*

*
Deze beide hofjes lagen pal naast elkaar!
Er zat slechts één pand tussen.

*

*

*

*
Helaas was dit hofje niet bereikbaar, dit is de achterkant.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

*

 

*

*

*

WORDT VERVOLGD

***

Posted februari 8, 2017 by Ank Pot in Kerken, Nederlandse steden

Tagged with , , , , , ,

8 responses to “Gouda, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. De foto met de twee auto’s vind ik erg leuk. En vanuit de warme kamer kan ik mooi meekijken naar een plaats waar ik nog nooit geweest ben. Mooie serie.

  2. Je laat ons een mooi stukje Gouda zien met deze fraaie foto’s Ank. Ik ben dol op oude panden, smalle straatjes en hofjes, dus ik heb genoten.

  3. Mooie stad, dat weet ik van iemand die er geboren is, Zelf nooit geweest. Maar je foto’s geven een goede indruk. Houd ook van die oude steden en gebouwen en zeker van die knusse hofjes. Mooie serie.

  4. Mooie serie, het beeld ‘man draagt ezel’ is helemaal top, ook de manier waarop je de smalle straatjes presenteert!
    Het wonen in een hofje leek me vroeger wat benauwd en te stil, nu lijkt het me heerlijk rustig. Gr Jan W

  5. Ook een mooie stad Ank! Mooie serie!

  6. Hoi Ank,
    een erg leuk blogje waarvan ik ook een enkele foto van op FB zag voorbij komen.
    Die hofjes zijn sowieso geweldig om te zien, maar jij laat zoveel meer zien.
    Al die mooie items tot in de details op de foto. Zo zie je nog eens wat en ik heerlijk
    even meegewandeld met deze wandeling. In een woord prachtig!

    Groetjes, Helma

  7. Ondanks de kou komt de warmte van een daguitje goed over.
    Mooie huizen en één huis (foto 20) heeft zelfs een knik ;-0
    Fijn weekend

  8. mooie gevels en hofjes, prachtige verslag van een mooie wanding door Goed Ank

Geef een reactie

