Binnenstad Zwolle in de sneeuw, deel 2   6 comments

We wandelen weer verder langs de Thorbeckegracht en het is alsof de Peperbus me in de gaten houdt zo hoog als hij boven de huizen uittorent.
Ik kijk links en rechts maar ook voor en achter me om geen enkel mooi beeld te missen.
Ik steek de brug over en ga de kleine straatjes van de binnenstad in.

***

*
Thorbeckegracht met rechts de Wijndragerstoren

*

*

*
Een overzicht van de Grote Markt

*

daar staat aartsengel Michaël, zwaar omstreden, veel Zwollenaren vinden het maar een lelijk beeld, zelf vind ik het wel mooi, het is weer eens wat anders en ik vind al die lagen glas wel wat hebben.

*

*

*

We komen aan op het Grote Kerkplein

*
bij het voormalige stadhuis

*
waar Adam staat te kouwkleumen in zijn blote gat *lol*

*

*

*

*

*

Het Huis met de Hoofden, in dat gebouw heb ik ooit gewerkt op de administratie van de muziekschool.
De gemeente wil dit prachtige monument gaan verkopen en men vreest nu voor wat de invulling dan zal gaan zijn.

*

*
Museum de Fundatie met het ei of de wolk op het dak, zeer omstreden maar ik vind het wel mooi

*

*

*

*

*

de Burgermeester van Rooijensingel

*
De Sassenpoort, de enige bewaarde stadspoort in Zwolle

*

*

Het van Nahuysplein met z’n prachtige fontein

*

*

*

*

*

Vanaf het Kerkbrugje zie je de Oosterkerktoren achter de huizen tevoorschijn komen

*

Nog een paar laatste blikken op de Thorbeckegracht

*

*

En tot slot een blik op de Diezerkade

***

6 responses to “Binnenstad Zwolle in de sneeuw, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een mooie serie Ank, voor mij foto 4.

  2. Leuk om zo warm en comfortabel met je mee te lopen door E zijn geboortestad.
    Vele plekjes herken ik, maar vele ook totaal weer niet….bv Johan Cele.
    Volgens mij heb je een flink stuk gelopen…poeh !!

  3. alles ziet er opeens zo heel anders uit met een laagje sneeuw
    mooie serie van Zwolle in de sneeuw, leuk dat we toch nog even winter hadden in 2017 al was het maar heel kort.

  4. Weer een mooie serie, Ank. Voor mij hoeft die moderne kunst niet zo. Adam, de fontein en standbeeld (van) Johan Cele vind ik wel mooi.
    En uiteraard de oude architectuur, met de stadspoort als topper. Gr Jan W

  5. Weer veel mooie plaatjes Ank en ik vind het fijn om op deze manier even mee te kunnen wandelen op plaatsen waar ik zelf nog nooit ben geweest 🙂
    Dat glazen beeld vind ik ook niet echt “je van het” maar er zullen er zijn die het wel geweldig vinden. Ik zie liever een beeld zoal in foto 11. Maar goed dat smaken verschillen. Verder heb ik wel weer enorm genoten van al het moois dat hier voorbij kwam 😀

    Groetjes, Helma

  6. Zwolle onze mooie stad en zeker met een laagje sneeuw Ank!

Geef een reactie

