Boomklever   10 comments

Afgelopen donderdag even naar landgoed De Horte geweest en daar heb ik deze Boomklever gefotografeerd.
Hij was druk bezig met het metselen van een nest in een dode boomstam in een holte waarvan ik denk dat het van een Specht is geweest.
Op een gegeven moment kwam hij tevoorschijn met iets in zijn snavel maar ik kan niet met zekerheid ontdekken wat het is, maar het doet me denken aan de rups van een Zakdrager (=vlinder).

***

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted maart 17, 2017 by Ank Pot in Vogels

Tagged with

10 responses to “Boomklever

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto’s!

  2. Die heb je mooi weten vast te leggen Ank, het is een heel beweeglijk vogeltje.

  3. Wanneer je zulke mooie foto’s hebt kunnen maken, kan je dag niet meer stuk toch?

  4. Prachtige serie Ank, maar wat bedoel je met een ‘zakkendrager’? Zowel Waarneming als Wikipedia geven nul op rekest.
    Mij lijkt het een stukje schors, ik denk dat jij een insect of larve bedoelt….. Ik wens je een goed weekend. Gr Jan W

    @Ank zegt: Het moet zijn Zakdrager, ik heb het inmiddels aangepast, een vlinder.

  5. Ank een serie om trots op te zijn!

  6. Wat een mooie serie, hier op am geniet je bijna meer van de natuur dan in het echie….zo dichtbij nog nooit een boomklever aan het werk gezien !!

  7. Hier nog nooit boomklevers gezien Ank, geweldig mooi vogeltje en heel mooie scherpe foto’s er van.

  8. Dit is echt onwijs mooi Ank.
    Geweldig als je dit van dichtbij ziet gebeuren.
    Geen idee wat hij in zijn snavel heeft maar wel erg leuk :_)

    Groetjes, Helma

  9. Heel mooie foto’s, Ank.
    Ik zou gedacht hebben, dat het een stukje schors was, maar op de eerste foto zie je inderdaad een paar oogjes.
    Van dit beestje had ik nog nooit gehoord. Wat kom je in de dierenwereld toch vreemde namen tegen 😦
    @ Hier werd zojuist een bak hagel over ons uitgestort en nu schijnt de zon weer…….

  10. Hai Ank,

    Leuk zeg dat je de boomklever zo hebt kunnen volgen en fotograferen. Altijd een grappig gezicht om te zien hoe ze zo’n gat dichtmetselen. Naar mijn idee is het trouwens gewoon een stukje schors of iets dergelijks. Mooie serie van die lastige vogeltje.

    Groetejs,
    René

Geef een reactie

