Harlingen, deel 2   7 comments

Een eindje verderop kwamen we bij de werkplaats van de in aanbouw zijnde replica van de Willem Barentsz.
We werden uitgenodigd om in het schip te kijken.
Een heel geklauter maar zeker de moeite waard.
Diverse vrijwilligers waren er aan het werk.
Ook was er een skelet van een Potvis die was aangespoeld op Terschelling.
Al met al heel interessant.

 

***

*

*

*

*
Tegen betaling kon men zijn naam op de spanten laten zetten en dat deden ook nazaten van Willem Barentzs

*
En zo moet hij uiteindelijk worden!

*

*

*

*
Ondertussen werd het weer er niet mooier op

*

*

*

*
In de verte vlogen een paar Bergeenden op

*

*
Deze kleurrijke Zeemeermin fungeerde als boegbeeld

*

*
Monument op de dijk

*
Een klein strandje waar ik bij een eerder bezoek jaren geleden heerlijk in de zon had zitten bakken

*

*

*

*

*

*

*

*

***
WORDT VERVOLGD

***

 

 

 

 

 

 

 

Posted mei 31, 2017 by Ank Pot in Aan de kust, Nederlandse steden

Tagged with , , , ,

7 responses to “Harlingen, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Werkelijk een hele fraaie serie Ank, dat was een gelukje om te mogen fotograferen op dat dat schip in aanbouw.

  2. Een hele mooie serie Ank. Vooral de detailfoto’s vind ik prachtig.

  3. Het maken van die replica moet heerlijk zijn, de lucht vooral. van al dat hout, lijm en olie(neem ik aan).
    Deze werklui zijn nog van de ambachtsschool veronderstel ik, jammer dat die niet meer bestaat. Zij houden het ambacht in ere.
    De weersverandering zat in de lucht, maar ook in je foto, Ank. Prachtig licht op het schip op dat moment.
    Gr Jan W

  4. Ik ruik de lucht van het hout
    Erg leuk om mee te kijken.
    Wat een vakmansschap zeg !!

  5. wat gaaf dat je dat in aanbouw zijnde schip mocht bezoeken, geweldig leuke fot’s Ank
    maar ook de rest van de serie is weer genieten, en toch ook een beetje herinnering van mijn vakantie van vorig jaar.

  6. Wat jammer, dat ik hier niet bij was!!! Heel interessant om te zien hoe die vrijwilligers bezig zijn met de totstandkoming van deze replica.
    Ook de andere foto’s mogen er weer zijn.
    Bij de Potvis moest ik onwillekeurig denken aan jouw naam in combinatie met je sterrenbeeld 🙂

  7. Hoi Ank,
    wat leuk dat jullie in het schip mochten kijken. Wat een ding zeg!!!!
    Wat ik ook hele leuk vind is je foto van die schel op het strand. Net of er een parel in ligt.
    Het boegbeeld is ook prachtig op de foto gezet.
    Echt ene geweldige leuke serie Ank.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

